S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under februari 2010

Av Lotta - 20 februari 2010 11:38

Jag har ju glömt att berätta att Astrakan från min uppfödning blivit pappa för andra gången. Han och Amelie fick 3 bebisar men tyvärr har jag ingen bild att visa.


Grattis Anna-Karin till din första sibbekull!

Av Lotta - 19 februari 2010 09:51

Nu har jag tröttnat på denna snö, ska den aldrig försvinna...nu räcker det för jag vill inte ha mer snö. På söndag får vi skotta ren balkongen igen för på måndag ska taket upp inför inglasningen. Nu vill jag bara vänta in våren och jag väntar på att affärerna ska öppna trädgårdssäsongen så att jag kan köpa nya möbler och inreda balkongen. Har tänkt mig en hörnsoffa i konstrotting där jag och katterna kan njuta bland pastelliga kuddar från tidig vår till sen höst.


Jag och Georgia önskar er alla en trevlig helg!

  

Av Lotta - 18 februari 2010 14:44

Jag var ju och hälsade på Camilla för att se om ungarna var silver eller ej, dilutionsfärgerna kan vara knepiga och särskilt blått. Min Alice reggade jag som blå och hon ställdes ut 4 gånger och fick alltid beröm för hennes fantastiskt vackra blå färg som var väldigt kall. När hon var 6 månader så blev hon NOM och den domaren betonade just att hon hade sådan kall blå färg (utan silver). När hon fyllde 10 månader dömde samma domare henne och då säger hon direkt att denna katt är silver...vilket jag misstänkt och nu som vuxen är det ingen tvekan.

Camillas kattungar var ju bara 2 veckor och jag kunde inte se att dom var silver men dom har en väldigt kall färg så de kan vara silver, skulle gärna se dom om 3-4 veckor igen. Tittade även på deras syskon som inte lever och den honan var varmt ljusblå så hon var inte silver.

Av Lotta - 18 februari 2010 14:11

Idag har jag besökt Camilla och tittat på hennes två söta små kattungar som nu är 2 veckor gamla. Nu längtar jag till Cassis nästa kull så att det blir kattungar här hemma igen.


Meliss...

  

Chili...

  

Av Lotta - 17 februari 2010 09:51

Nu på morgonen har jag beställt tid i mars för HCM-test igen, denna gång blir det Elliot 5 år som får göra sitt sista test och Cassis 3,5 år kommer att göra sitt tredje test nu innan parningen i vår.

Det är nervöst innan men alltid lika skönt när det är gjort.

Av Lotta - 16 februari 2010 12:48

Det är väl typiskt, han som var här och mätte inför inglasningen har missat att det skulle vara en extra balk då balkongen är öppen utan tak så nu har arbetet stannat av, allt är nästan klart på stommen men inget tak kan läggas på så nu kommer denna kille tillbaka nästa måndag.


"Mätkillen" var nyss här och tog exakta mått så att han nu kan beställa dessa glas, vi har valt inglasning som man kan vika undan så att balkongen öppnas upp helt en varm sommardag...man kan också bara sätta rutorna på vädringsläge om katterna är ute. Tyvärr trodde han att det tar ca 6 veckor innan dom kommer, tur att jag beställde tidigt på året så att det är klart till våren.


Extra bra var att killen som satte upp stommen ville köpa vår markis som vi tänkt slänga, ett litet bidrag till inglasningskostnaden som är vansinnigt dyrt...men vad gör man inte för katterna.

Av Lotta - 16 februari 2010 09:02

Nu äntligen händer det jag och katterna väntat på, idag är en kille här för att sätta upp stommen + tak för balkonginglasning. Just nu sitter alla katterna och tittar ut så att han gör rätt   


Men balkongen som ser ut lite som en terass var full med snö så husse har fått skotta och alla utemöblerna står nu i badrummet...tur att vi har en dusch också.

Av Lotta - 14 februari 2010 09:23

I natt fick min vän Pernilla S*Ladype kattungar, då vi inte längre bor grannar så fick jag följa förlossningen via sms. Det blev fyra stycken precis som jag gissat. Undrar vad kattungarna får för namn, jag skulle ha ett kärlekstema nu när dom kom den 14 februari...kanske Valentine, Love o.s.v Så när kattungeabstinensen blir för stor vet jag vart jag åker...längtar redan till min nästa kull som jag planerat till sommaren.


Ha en underbar alla   dag allesammans!

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards