S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under februari 2010

Av Lotta - 13 februari 2010 10:51

Ni har väl hört att vi i Sverige får en ny krona i år, det är Cassis som fått äran att pryda pengen med sitt vackra ansikte...

  

Även USA har nappat på detta och kommer att trycka sedel med Georgia på...

  

Och varför inte skaffa en klänning med Georgia-mönster...

  

Av Lotta - 12 februari 2010 10:46

...på att min vän Pernillas birma Diza ska få kattungar. Fick sms för en stund sedan att slemproppen gått och att hon ligger och vilar i bolådan. Tänk att det är lika spännande varje gång det är dags för en kattförlossning.


Jag och Cassis önskar er alla en trevlig helg!

  

Av Lotta - 11 februari 2010 10:35

Elliot är familjens kelgris, han vill alltid vara med överallt tom sitta i knä vid toalettbesök. Nu när kattungarna flyttat är han extra kelig så jag kan knappt skriva på datorn då han ligger på min arm i knät.

Har lekt lite och tänkte visa er min Elliot som klotter ...

  

Och ni ser väl Elliot i ögat ...

  

Av Lotta - 10 februari 2010 09:30

Har fått bilder från både Stewart & Tiffany som verkar trivas bra i sina nya hem.

Kolla bara in vilken avslappnad Stewart...

  

Tiffany bor tillfälligt hos Karin S*Frostuddens då Sussie S*Busungarnas har en nyfödd kull och väntar på att ännu en kull ska se dagens ljus, men så småningom kommer Tiffany att flytta dit.

Hemma hos Karin fann Tiffany och Wesell snabbt varandra och här har dom en kelstund tillsammans...

  

Av Lotta - 9 februari 2010 09:30

Åh vad det är tomt & tyst här hemma, kattungarna är så saknade. I natt var det bara Cassis som låg i min säng, jag som annars haft även Alice, kattungarna och Georgia...helt plötsligt kan jag röra mig i sängen och vända mig utan problem. Det känns att dom stora katterna också saknar diamanterna för när Stewart åkt så la sig de stora katterna och sov...efter det är det ingen som busat runt med leksakerna. Jag saknade även lilla Tiffany som alltid låg och spann i mitt knä när jag tittade på tv, fösökte få gosa lite med Georgia men hon stannade bara en stund sedan tyckte hon matte var jobbig.


Mamma Alice skickar en hälsning till sina diamanter...

  

  

Av Lotta - 8 februari 2010 10:21

Jag har fått veta att hemresan gick bra för Tiffany, det är ju lite obehagligt för både människor & djur när planet lyfter och landar...jag vet att hon blir väl omhändertagen och älskad i sitt nya hem.


Har även fått veta att Sancy har börjat komma sig till ro och fått sova på sin nya matte i sängen...en ny upplevelse för min kusin att ha en mjölktrampande, spinnande kattunge som sängkamrat.


Idag är det dags för Stewart att lämna oss och det kommer att bli så tyst här hemma, han har en sibbekompis som väntar i sitt nya hem så han får någon att leka med.

  

Av Lotta - 7 februari 2010 10:36

Idag flyttar Tiffany & Sancy, detta är det svåraste med att vara uppfödare för de är "mina" små bebisar...tur att man hittat så bra hem till dom. Först så lämnar vi Tiffany på Arlanda då hon ska flytta upp till Sussie S*Busungarnas i Skellefteå. Sedan åker vi till min kusin Eva och hennes två killar Albin & Odd och lämnar Sancy, har förstått att hon är så efterlängtad av familjen då Eva är allergisk mot andra katter...hon har inte känt av sin allergi under alla de gånger de varit här hemma.


Det kommer att bli tomt här hemma men som tur är stannar Stewart en dag till.

En sista bild här hemma på Tiffany...

  

Och en på Sancy...

  

Här testar Stewart väskan som Tiffany ska flyga hem med, hon övervakar att allt går rätt till...

  

Vem ska nu krafsa ur min blomjord från krukorna...

  

  

Av Lotta - 6 februari 2010 16:42

Idag har jag haft ett supertrevligt lunchbesök, det var 5 uppfödare från norr...Sussie S*Busungarnas, Gunilla S*Deltas, Karin S*Frostuddens, Anna-Lena S*Millifiore och Lena S*Mira Milaia, Sussies dotter Tova samt min vän Pernilla S*Ladype.

Tänk att dom flygit hit bara för att uppvakta mig på födelsedagen    tack för den fina presenten och blommorna.


Jag har uppdaterat hemsidan med 12-veckors bilder och lagt in Diamantkullen under "Kullar" där det finns ett bildspel på kattungarna som min dotter Liza gjort. Om ni lyssnar till musiken Marilyn Monroes "Diamonds are a girls best friend" så hör ni att hon nämner Tiffany.


Nu är kattungarna helt slut...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards