S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under februari 2010

Av Lotta - 5 februari 2010 18:14

Veterinärbesöket gick bra, kattungarna fick sin andra vaccination, blev chippade utan att säga ett pip samt veterinärbesiktigade utan anmärkning   

Det var samma veterinär som lät Hope somna in och hon tyckte det var så roligt att få se de andra tre kattungarna igen, hon tyckte dom var så söta och vuxit till sig väldigt bra...Stewart väger idag 1987 g...en tungviktare.


Tog några bilder på Tiffany...

  

  

Av Lotta - 5 februari 2010 09:12

Varje morgon som jag kliver upp så blir det full fart på kattungarna...åh vad jag kommer att sakna dom när de flyttar. Senare idag så blir det veterinärbesiktning och jag ska även fota kattungarna för att lägga in 12-veckorsbilder på hemsidan.


Här är det Tiffany och Sancy som leker...

  

Och det är väl detta som kallas syskonkärlek...

  

Av Lotta - 4 februari 2010 13:43

Idag tänkte Alice & Georgia lära Stewart hur man skrynklar till mattes gardin, först sätter man sig på varsin sida om gardinen...

  

Sedan är det bara att busa så är gardinen snart skrynkligt fin...

  

Av Lotta - 4 februari 2010 10:50

I morse när jag var i köket så hade Georgia & Sancy lite morgonbus medan Alice övervakade det hela.

Sancy ser moster Georgia i "basketkorgen" och ser sin chans till lite lek...

  

Om jag smyger mig fram så ser hon mig inte...

  

Nu kommer jag...

  

Alice ligger bara lugnt kvar...

  

Av Lotta - 3 februari 2010 18:21

Stewart låg så fint på klösträdet så jag var tvungen att ta några bilder, måste passa på nu innan han och de andra flyttar.

  

  



Av Lotta - 3 februari 2010 12:13

Måste visa två bilder på Sancy som var på ryamattan när hon fick syn på något...kanske det går att äta så hon slickar tungan runt munnen...

  

Och sedan tar hon språng för att fånga bytet...ni ser väl pälsen som står upp...

  

Av Lotta - 3 februari 2010 09:03

I natt vaknade jag kl 03 av att Alice var i vardagsrummet och ropade på alla kattungarna, ungarna ligger och sover gott i min säng. Jag svarar Alice att dom är här men hon ger sig inte...dom ska komma när mamma ropar och till slut så hoppar dom ner och det blir tyst. Alla kattungarna diar fortfarande och Alice är inte alls som Clara & Cassis som börjat stöta bort ungarna vid den här åldern genom att bara låta ungarna dia några sekunder för att sedan resa sig upp och gå. Alice njuter av att vara mamma och när en unge vill vara i mjölkbaren så är den öppen så länge kattungen vill. På söndag flyttar Tiffany & Sancy så jag hoppas att allt kommer att gå bra.


Mamma Alice och Sancy...

  

Av Lotta - 2 februari 2010 09:34

Jag är medlem i Stockholms Kattklubb som är Sveriges äldsta kattklubb grundad 1946. Under februari månad är diamanten Sancy Månadens Klubbkatt   


För att se, klicka HÄR

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards