S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under mars 2010

Av Lotta - 10 mars 2010 19:22

Strax efter det att jag skrev mitt inlägg igår satte Cassis igång och löpa ordentligt, hon har haft serenad hela natten. Så nu i kväll har vi lämnat henne hos Ivan "Elvis" och nu hoppas vi att kärlek uppstår   

Av Lotta - 9 mars 2010 11:12

Jag gav Cassis sista p-pillret för 3 veckor sedan och nu är hon så mysig, hon kelar extra mycket med både oss människor och katter. Igår började hon jama en del men ännu är inget löp på gång, det brukar ta minst 6 veckor men nu är ju förhoppningsvis våren på gång...solen skiner så kanske börjar hon löpa tidigare.

  



Av Lotta - 8 mars 2010 08:51

Jag sover ju så dåligt och i natt när jag vaknade var det tomt i sängen...brukar alltid ha minst två katter i sängen. Gick in på toaletten och självklart hittade jag Alice & Cassis där, vi har värmegolv i badrummen och katterna älskar att ligga där. Det är ganska vanligt att man får sick-sacka fram till toaletten för att alla katterna ligger och njuter av värmen. Nackdelen är att dom fäller rätt mycket så man måste kamma dom ofta. Och om man är gäst här så händer det att man får en katt i knät när man sitter på toaletten.

  

Av Lotta - 7 mars 2010 16:40

Vilken underbart solig helg vi har haft här i Stockholm   


Idag har min vän Pernilla varit här för att bada samt föna Georgia inför nästa helgs utställning, jag har sådan tur som har en personlig tvätterska & utställare när kroppen inte klarar av dessa aktiviteter.


Fick veta att Sancy från Diamantkullen är "Veckans bild" på SVERAKs hemsida...hon är ju söt som socker.

Av Lotta - 5 mars 2010 12:42

Har precis fått veta att Ivan som kallas Elvis av fodervärdarna hade ett väldigt fint    när han hcm-testades idag. Nu väntar vi bara på att Cassis ska börja löpa...


Jag och Elliot önskar er alla en trevlig helg!

  

Av Lotta - 4 mars 2010 10:25

Tog några bilder på Georgia imorse, hon börjar bli stora damen och i april fyller hon 1 år.

  

  

Av Lotta - 3 mars 2010 10:07

Nu har jag tagit bort Astrakan från min hemsida som tillgänglig avelshane, han har fått 2 kullar med 3 kattungar i varje, väntar troligtvis sin tredje kull efter påsk och nu ska bara den fjärde honan börja löpa.


Men om denna diamant sköter sig så kommer han att finnas på min hemsida när det är dax...

  

Av Lotta - 2 mars 2010 11:55

Idag är en sådan där dag då ingenting händer...har förstås suttit i telefonen och haft trevliga samtal med andra sibbeägare   


Passade även på att fota Clara som är den enda som inte ligger och sover just nu...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards