S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2010

Av Lotta - 21 april 2010 08:55

Här kommer dagens bild på Elliot som är lika trött som jag är på morgonen...


  

Av Lotta - 20 april 2010 10:45

Helt plötsligt var en kille här för att spackla & måla för hålen där stolpen varit och strax därefter kom mina nya balkongmöbler. Så nu har jag satt kartonger där det fattas glas och satt ut möblerna för att se om det passade...vilket det gjorde   


Just nu är alla katterna ute på balkongen och bara njuter. När balkongen är färdig inglasad och fått sitt nya golv ska jag visa bilder vilket jag hoppas är i helgen. Nu ska jag ta mig en latte ute med katterna.

Av Lotta - 19 april 2010 12:50

Montörerna kom och efter 1,5 timme packar dom ihop sina saker utan att vara klara, det visade sig att ett glas var för stort och måste skäras så de kommer tillbaka på torsdag. Vet inte om jag ska skratta eller gråta och jag undrar om det blir klart någon gång. Stolpen är borta som han satt fel men det är stora hål i ramen & golv vilket dom ska fixa...men det har vi inte sett ännu.

Av Lotta - 19 april 2010 10:24

Imorse ringde telefonen, det var balkongfirman som undrade om dom kunde komma kl 10...väldigt kort varsel så det är tur att jag är hemma. Hoppas verkligen att inglasningen blir klar idag för nu är det fjärde gången dom är här på 10 veckor...det skulle ta 6-8 och endast 2 dagar.


Kanske får katterna vara ute på balkongen imorgon...dom längtar.

Av Lotta - 18 april 2010 12:12

Igår var vi och handlade nya möbler till balkongen, det blev ett loungeset i svart konstrotting och jag hoppas att det får plats. Vi får det hemkört inom en vecka så jag hoppas att balkongen är klar till dess.


Idag har jag varit en sväng till årets loppmarknad och gjorde riktiga fynd tycker jag, fick två stora vaser 20 cm höga och en 16 cm hög keramiksvamp i en härlig grön färg...allt för endast 100 kr   


  

Av Lotta - 16 april 2010 09:13

När jag vaknade imorse så fick jag gnugga ögonen ordentligt för utanför var det snöblandat regn...suck, var är du solen?

Ännu har inte företaget hört av sig för att göra balkonginglasningen klart, på måndag har det gått 10 veckor sedan de började och det skulle ta 6-8 veckor...och då har det varit lågsäsong. Både jag och katterna längtar ut...fast kanske inte idag när det regnar.


Jag och Alice önskar er alla en trevlig helg!

    

Av Lotta - 15 april 2010 08:58

Dagarna bara springer iväg för Cassis är redan på dag 35, senare idag ska jag väga henne och se hur mycket hon gått upp.


Fostret är nu ca 5 cm och har en vikt på ca 5 g, den har klor, slutna ögon & öron...

  


Och här är en bild på Cassis från igår, hon har hittat lite sol sent på eftermiddagen...

  

Av Lotta - 14 april 2010 09:50

Jag har hittat så snygga matskålar till katterna men då jag behöver minst två stycken kostar det en del...så dom har hamnat på katternas önskelista. Ska först betala inglasningen av balkongen till katterna...om den nu blir klar någon gång.


Matskålarna finns att köpa här


  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards