S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg den 21 maj 2010

Av Lotta - 21 maj 2010 08:05

Allt gick så bra efter snittet och kattungarna ökade i vikt, men i onsdags kväll så upptäckte jag att Josephine minskat i vikt, var slö och ville inte dia. Jag var uppe hela natten och försökte få henne att dia samt försökte få i henne lite mjölkersättning men hon ville inte svälja utan bara skrek. Igår morse var jag direkt till veterinären när dom öppnade, där blev hon undersökt men han hittade inget fel så Josephine blev uppvätskad i nacken samt en spruta med pencillin.


Sedan dess har jag fösökt att stödmata lite varannan timme men hon har fortsatt minskat i vikt, jag är så ledsen och orolig för det ser inte ljust ut.


Napoleon däremot har redan dubblerat sin födelsevikt så skillnaden är enorm när de ligger bredvid varandra.


Det är inte alltid så lätt att föda upp kattungar och just nu är det dygnet runt så någon sömn blir det inte. Är tacksam över att det finns försäkringar och att jag har en buffert på mitt "kattkonto" för även om försäkringen träder in så får jag betala en hel del...summan är nu uppe i nästan 16.000 kr för veterinärkostnader.


Vi får se hur denna dag slutar...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards