S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2010

Av Lotta - 15 maj 2010 10:18

Det har varit en lång natt för mig, Cassis har haft småvärkar men mer har det inte hänt. Hon jamar ibland och vill att Georgia eller Alice ska ligga bredvid henne och där emellan sover hon...men jag har inte sovit en blund. Hoppas att hon snart sätter fart, det brukar går fort när krystvärkarna startar.

Av Lotta - 14 maj 2010 19:21

Nu kom Cassis till mig i soffan och jamar, nu har hon förvärkar så vi går nu till bolådan....

Av Lotta - 14 maj 2010 09:52

Dag 64 och Cassis ligger just nu och sover lugnt ute på balkongen. Misstänker att dagen kommer att gå så långsamt idag, vi får se om hon är punktlig och får värkar i natt.


Elliot och jag önskar er alla en trevlig helg...

  

Av Lotta - 13 maj 2010 09:07

Cassis är nu på dag 63 och snart får jag veta vad som gömmer sig i magen.

I morse kl 6 kom hon och la sig på mig för att få lite kärlek, efter ett tag så kände jag hur det sparkar i hennes mage mot min mage & bröst...häftig känsla.


Ett foster nu väger ca 102 g och är ca 14 cm lång...


     

Av Lotta - 12 maj 2010 10:02

Jag har olika tema på mina kattungekullar och igår satt jag och tittade i min rosa anteckningbok på de teman jag skrivit upp. Just nu finns det tio olika tema i min bok men allt beror på vad och hur många kattungar det blir. Försöker komma på flera men det är inte lätt, det gäller att snabbt skriva upp i boken när man kommer på något.


Cassis ligger rätt mycket i sin bolåda nu, det är ingen av honorna som gjort det innan utan jag har fått lägga dit dom när det är dags, kanske får hon tidigare...Clara fick ju på dag 62.

Av Lotta - 11 maj 2010 09:48

Nu börjar Cassis förlossning närma sig, hon är ju beräknad till på lördag och hon har varit punktlig de andra två gångerna. Jag längtar så otroligt mycket och det är lika fantastiskt underbart att få vara med när kattungar föds men samtidigt har jag en liten klump i magen av oro...kommer det att gå bra även denna gång?


Tittade på gamla bilder och hittade denna bild från Cassis första kull...tänk att min Alice varit så liten...

  

Av Lotta - 10 maj 2010 10:42

Åh vilken tråkig måndag detta är, solen har ännu inte hittat hit efter det att den försvann förra veckan och nu har det dessutom börjat regna   


Det här vädret gör att man inte har lust med någonting och katterna bara sover.

Clara i sin favoritfåtölj...

  


Och Elliot på sin favoritplats i hallen, han ser riktigt liten ut på bilden...

  

Av Lotta - 9 maj 2010 18:31

Vi har haft en lugn helg, både jag och Cassis har varit sängliggande...hon dräktig och jag har haft ont i kroppen. Men igår var jag iväg en snabbis och handlade mjölkersättning ifall det skulle behövas när kattungarna kommer.


Cassis är inte så tjock och jag gissar på 3 kattungar...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards