S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2010

Av Lotta - 7 maj 2010 11:34

Här hemma har solen gått och gömt sig och det blåser rätt mycket, får hoppas att   hittar hem till mig igen nu i helgen.


Jag och Alice önskar er alla en trevlig helg...

  

Av Lotta - 6 maj 2010 09:31

Cassis är nu på dag 56, alltså 8 fullgångna veckor.

Fostret väger nu ca 76 g och är ca 11,5-12 cm lång och nu har pälsen fått färg.


Här är ett foster mellan dag 48-60...

  

Av Lotta - 4 maj 2010 11:56

Jag var på Djurkliniken och köpte en Oral Cleaner, tänkte testa den på Clara 5 år som har fina tänder för att hon inte ska få tandsten i framtiden. Vet inte om hon kommer att acceptera att jag borstar tänderna men jag ska göra ett försök. Är det någon som använt en sådan och som kan berätta om det har effekt?


  

Av Lotta - 3 maj 2010 10:03

Ny vecka och solen skiner...underbart   


Nu när man lägger handen på Cassis mage så känner man små sparkar, lika fantastiskt varje gång och man blir alldeles varm i hjärtat.


  

Av Lotta - 2 maj 2010 17:52

Gunilla ville att jag skulle lägga ut en bild på RC's utställningsbur i tyg så jag tog fram den och fotade, då kom Elliot & Clara direkt så man ser hur stor den är. Jag tycker den är väldigt bra att ha kattungarna i de första veckorna, den är rymlig så man kan ha mat & dryck till mamma katt så hon inte behöver gå iväg för att äta. Jag har den alltid upp och ned så att kattungarna inte kan kravla sig ut och på baksidan är det ett nät så för att göra det mysigt lägger jag en fleecefilt äver tak och baksida.


  

Av Lotta - 2 maj 2010 10:12

Nu har jag gjort bolådan klar till Cassis, jag använder en vanlig kartong vid förlossningen och dagen efter så byter jag till min utställningsbur av tyg från RC. Alla katterna har undersökt bolådan men nu ligger Cassis där så den blev nog godkänd denna gång också. Nu är det bara 13 dagar kvar...


  

Av Lotta - 1 maj 2010 12:22

Idag hämtade jag ut ett rek-brev från firman som gjorde balkonginglasningen och fick mig en glad överraskning, där låg ett presentkort på 1000 kr till COOP. Vet inte om alla får det eller om det är ett plåster på såret för att det varit så mycket strul innan allt blev klart. Vet inte vad jag ska handla men troligtvis blir det några höga fina växter att ha på balkongen när nätterna är varma.  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards