S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2010

Av Lotta - 17 juni 2010 19:04

Tänk att små kattungar kan busa för fullt för att sedan bara snabbt somna in, kolla in hans härliga gosmage...

  

Av Lotta - 17 juni 2010 11:14

Alice har fått en ny favoritplats, där ligger hon för det mesta...förutom på natten när hon gör mig sällskap i sängen. Klösmöbeln står i köket vid fönstret och hon har då uppsikt över vad som händer där ute i världen. Vi har öppen planlösning så hon ser även oss när vi sitter i vardagsrummet eller är ute på balkongen.


Alice på väg upp till favorithuset i klösträdet...

  

Och här hennes plats...

  

  

Av Lotta - 16 juni 2010 16:46

Nu har Napoleon fått smaka på lammfärs och det åt han med stor aptit, tänk att det nästan alltid är ett säkert kort att få kattungar att äta   

Av Lotta - 16 juni 2010 10:38

Jag har gett Napoleon små smakportioner av RC's blötfoder Babycat Instinctive uppblandat med mjölkersättning sedan i söndags, men det har inte varit populärt. Igår var det första gången som han smakade från mitt finger men nu på förmiddagen så ville han inte alls ha...men mamma Cassis äter så gärna upp allt.

I eftermiddag ska jag ge honom lite svensk lammfärs och jag hoppas att det ska duga åt kejsaren, vi köper alltid bara svenskt kött för att gynna våra bönder och få kvalite.


Napoleon han trivs bäst i mjölkbaren som han har alldeles för sig själv...

  

Av Lotta - 15 juni 2010 13:59

Idag var det dags för första kloklippningen på Napoleon, han tyckte det var läskigt men det är ju för att man håller i honom med ett stadigt grepp. Jag brukar börja klippa klorna i den här åldern och sedan klipper jag lite varje vecka för att vänja och göra det till en vana för kattungarna så att det inte blir svårt för de nya ägarna. Efter klippningen fick han komma ner till mamma och då var allt bra igen....

  

  

  

Av Lotta - 15 juni 2010 10:23

Jag vaknade kl 05:30 av att jag hörde Cassis "prata" högt i vardagsrummet och med tiden så kom ljudet närmare och närmare vårt sovrum. Då klev jag upp och ser att både hon & Napoleon promenerar i hallen mot vårt sovrum, hon måste ha burit honom över katthagen och sedan släppt så att han kunde gå själv eftersom hon pratade hela tiden. Jag som var så glad över att hon låtit honom vara i katthagen i tre nätter. Vi får se hur det blir i natt, kanske slipper jag gå upp så tidigt   

Av Lotta - 14 juni 2010 10:05

Jag tycker att det är så synd om Napoleon som inte har några syskon, i den här åldern brukar dom leka & busa med varandra men han har ingen. Visst gör han sina försök med mamma Cassis men hon vill bara fostra. Det här gör ju att det krävs mer av mig för att få honom stimulerad och jag håller på väldigt mycket med honom, det är faktiskt lättare att ha 3-4 kattungar än en.


Men om några veckor är jag säker på att lekfarbror Elliot och lilla fröken bus Georgia kommer att fara omkring som en tornado med Napoleon.


Här kommer några bilder från i morse när Napoleon leker...

  

  

  

  


Av Lotta - 13 juni 2010 11:53

Idag är Napoleon 4 veckor gammal och väger 615 gram.


Har uppdaterat min hemsida med nya bilder men självklart blev det en massa kort på kejsaren så jag bjuder på två extra bilder här på bloggen.


Napoleon...

  

Napoleon med mamma Cassis...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards