S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2010

Av Lotta - 7 juni 2010 20:18

När jag tittade ner bakom soffan så såg jag mor och son ligga med ansiktena tätt ihop, var bara tvungen att ta en bild...

  

Av Lotta - 7 juni 2010 09:46

Igår när jag skulle fota Napoleon för hans 3 veckors bilder till hemsidan så hoppade plötsligt storasyster Georgia upp i soffan. Hon nosade nyfiket på honom men stack ganska snart där ifrån...läskig liten lillebror.


Idag när Napoleon är 3 veckor ska jag göra iordning en liten katt-toa och vi får se när han hittar dit och förstår vad den ska användas till. Cassis sköter ju om honom så väl, det kanske tar lite längre tid nu när han är så bortskämd av sin mamma.


  

Av Lotta - 6 juni 2010 09:19

Idag är Napoleon 3 veckor gammal och han väger 506 gram.

Nu börjar han busa lite men då han inte har några syskon försöker han få igång mamma Cassis...inte så lätt. Han är nyfiken av sig och sitter gärna i min famn utan att pipa som annars kattungar gör när dom är riktigt små.


  

  

Av Lotta - 5 juni 2010 16:21

Har inte haft så mycket att göra idag så jag har lekt lite med datorn, men nu när jag laddade upp bilden blev den oskarp...


  

Av Lotta - 5 juni 2010 11:06

Nu har jag gett bloggen ett nytt utseende, gjorde en banner men blev så frustrerad då jag inte ville ha kanter på bilderna. Använde rundform med ludd men när jag flyttade över bilderna så syns kanten ändå   


EDIT- Nu har jag ändrat bannern genom att sudda ut kanterna.



Av Lotta - 4 juni 2010 10:11

Då Napoleon inte har några syskon så har han legat tryggt på fällen med mamma Cassis, men nu börjar han bli lite nyfiken på vad som händer framför soffan. Idag gick han iväg en bit på darriga ben och både Cassis & Alice följde med...men det var nog lite läskigt för han gick ganska snart tillbaka till den trygga fällen.


Napoleon 19 dagar...

  

  

  

Av Lotta - 3 juni 2010 09:03

Igår fick jag ett sorgligt besked, en kattungeköpare som har blivit en mycket god vän har hastigt gått bort nu i veckan. Det är så ledsamt och jag har svårt att förstå vad som hänt. Jag kommer att sakna våra långa telefonsamtal där vi pratade om allt mellan himmel & jord men allra mest om katt förstås.


Mina tankar går till hennes anhöriga   

Av Lotta - 2 juni 2010 09:48

Man blir så glad när man vaknar upp på morgonen och tittar ner bakom soffan för att få se detta...


  

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards