S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juli 2010

Av Lotta - 24 juli 2010 14:18

Idag har vi fixat här hemma, vi har gjort vår klädkammare till katternas nya toalettrum...är så trött på alla toalådor överallt och som dammar enormt. Vi ska nu ha dörren öppen ett tag så att katterna hittar till toan men sedan planerar vi att sätta en kattlucka på dörren. Alla katterna tyckte att det var spännande när vi röjde runt med alla saker och dom kröp in överallt i lådor & kassar.


Först en bild på toalådorna, på bordet får det plats med kattsandspaket m.m

  


Sedan har jag en hylla på väggen där jag förvarar extra toaletter, transportburar, kassar med utställningsaker, filtar, fällar m.m

  

Av Lotta - 23 juli 2010 10:45

Ja det kan man undra, kommer ni ihåg dessa bilder på Stewart...

  

  


Detta såg jag imorse...

  


Jag och katterna önskar er alla en trevlig helg!

Av Lotta - 22 juli 2010 09:27

Jag hade beställt fotoböcker som jag satt ihop med två teman, den första innehåller bara mina katter och den andra kattungar från mina kullar. Jag blev så nöjd och bilderna är blanka och fina, skoj att ha och jag kommer att fortsätta göra sådana här böcker istället för att ha bilder bara i datorn eller i album. När jag skulle fota böckerna så blev inte bilderna bra och det ser rätt suddigt ut men jag visar dom ändå. Varje bok har 30 sidor så man får plats med många bilder.


Första bilden är på omslagen...

  

Andra bilden är två sidor om Alice...

  

Tredje bilden är två kattungar från äppelkullen...

  

Fjärde bilden är två kattungar från USAkullen...

  

Av Lotta - 21 juli 2010 09:38

Hipp hipp hurra för Cassis 4 år idag     


  

Av Lotta - 20 juli 2010 11:04

Jag och Marie S*Maollichs planerar att köpa in en ny avelshane tillsammans och söker därför en fodervärd i Stockholms län. Om detta låter intressant så kontakta mig eller Marie.



Av Lotta - 19 juli 2010 09:48

Igår när jag var på utställningen så fotade jag de sibiriska katterna som var där, tyvärr var det bara 6 stycken. Men först blir det en bildbombning på diamanten Stewart.


Här känner domaren på Stewarts tyngd...

  


Här ser det ut som om domaren får ta i för att lyfta upp honom...

  


Sedan är det domareleven som får titta, här ser ni att Stewart ena sida är helt vit...

  

Och här sitter han på bordet...

  

Och nu är det över...

  


Nu kommer bilder på de andra fem sibbarna.


Först har vi S*Milashkas Alisa...

  

Sedan S*Mälarhöjdens Anastasia...

  

Och S*Zaribs Karbon...

  

Och en liten otroligt söt tjej med spännande färg och mönster tyckte både domaren och vi andra, S*Mannegummans King Natasch Naemi...

  

Och den femte är Nala...

  

Vill tacka för en trevlig utställningsdag med mycket kattprat   

Av Lotta - 18 juli 2010 15:57

Idag är Napoleon 9 veckor gammal och väger 1291 gram.


Har varit på utställning idag, det var Stewart från Diamantkullen som gjorde debut. Han fick jättefin bedömning då han är en kraftig hane som väger 5 kg vid 8 månader, domaren tyckte att han var en katt som har "DET". Men han slog ner lite på presentationen så nästa gång får han bli bättre badad, det är ju extra noga med en katt som har så mycket vitt.


Jag fotade flera sibiriska katter och imorgon lägger jag ut dom här på bloggen, så länge får ni två bilder på Napoleon...


  

  

Av Lotta - 17 juli 2010 11:29

Idag är det inte lika hett och det är väldigt skönt tycker jag som annars älskar värme. Napoleon och jag var ute på balkongen och där satt han på glasbordet och luktade på blomman precis som Ferdinand...


  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards