S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juli 2010

Av Lotta - 11 juli 2010 12:34

Idag är Napoleon 8 veckor gammal och väger 1181 gram.


Har uppdaterat hemsidan med nya bilder och lägger även in två andra foton här på bloggen.


  

  

Av Lotta - 10 juli 2010 09:36

Igår hämtade vi ut vattenfontänen i keramik och denna var hel, måste tacka för en bra service då det gick så snabbt att få en ny. Packade upp den igår efter maten och alla katterna var nyfikna, mest Elliot som bara älskar kartonger.


Fontänen är stor, tung och stadig så katterna kan inte flytta på den, trodde att den skulle låta en del men det hörs knappt något. Elliot var den som direkt gick fram och började dricka, har sett honom vid fontänen flera gånger under kvällen vilket gör mig glad då han som kastrat inte brukar dricka så mycket vatten som man ska....


  


Napoleon och Cassis undrar var detta är...


  


Men Napoleon fattade snabbt och började dricka...


  


Har sedan bara sett Georgia dricka ur fontänen av tjejerna men jag hoppas att de andra snart vågar sig fram.

Av Lotta - 9 juli 2010 18:48

Napoleon och Georgia brukar leka & busa runt tillsammans men ibland är han lite jobbig tycker Georgia...ni vet syskonkärlek.


Här "bråkbusar" de...


  


Jag ger mig...


  

Av Lotta - 9 juli 2010 10:06

Napoleon kan något som inte jag klarar av...att sätta tungan på nosen/näsan   


  

Av Lotta - 8 juli 2010 20:15

Har suttit idag och gjort två fotoböcker på mina katter men när jag var klar och skulle beställa dom så kom en varning upp att bilderna var dåliga...så frustrerande när jag kämpat och gjort texter till bilderna. Jag har gjort bilderna med 72 i upplösning som när man sparar för webben och det måste vara det som är fel. Är det någon som vet vilken upplösning det ska vara när man gör fotoböcker?



Av Lotta - 8 juli 2010 09:16

Jag skickade ett mejl igår till firman som jag köpte vattenfontänen ifrån och imorse låg ett svar om att de beklagar det som hänt och skickar en ny idag till mig...det kallar jag service   


Därför gör jag lite reklam så att Heidi och ni andra vet var man hittar den, den kostar 699 kr så den är lite dyrare än vattenfontäner i plast men då den är i keramik kan man diska i maskin och eftersom man inte har filter så blir denna fontän billigare i längden. Ni hittar den hos SweCat

Av Lotta - 7 juli 2010 19:46

Jag fick meddelande på mejlen om att jag kunde hämta ut paketet efter kl 17 idag så mannen hämtade det och kom nyss hem. Ivrigt packade jag upp paketet med Georgias hjälp, hade beställt en vattenfontän i keramik som man kan diska i maskin och som inte har något filter. Men det visade det sig att den var trasig, spräckt med två stora lösa bitar   


Har nu mejlat firman att jag vill ha en ny och jag tycker inte att jag ska behöva stå för portokostnaden...det konstiga var att det inte var någon "aktas" lapp på paketet så jag vet inte hur de hanterat det på Privpak.


Här är en bild på hur den ser ut...


  

Av Lotta - 7 juli 2010 11:15

Idag fångade Napoleon sin första råtta...som luktade gott av kattmynta.


Åh vad är det här...

  


Nu har jag dig...

  


Den smakade inget vidare men luktar så gott...

  


Tyvärr kom inte överaskningen till katterna idag så jag hoppas att avin kommer imorgon.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards