S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lotta - 8 augusti 2010 11:10

Idag är Napoleon 12 veckor och väger 1796 gram.


Har uppdaterat hemsidan men lägger in några extra bilder här på bloggen som vanligt...

  

  

  

Av Lotta - 7 augusti 2010 12:27

Elliot är nog den gosigaste katt som finns...men så är han ju en kastrerad hane. Han vill vara med överallt...vilket ibland är lite jobbigt för det är inte lätt att skriva på datorn när han ligger över armen. Men det finns två tillfällen som han inte är lika kelig och det första är kloklippning, han är den enda katten som jag inte kan klippa själv. Det andra är när jag ska kamma loss tovor, han har inte den rätta sibbepälsen för han får lätt tovor överallt och det ska inte en sibirisk katt få...någon liten tova är okej men inte så som Elliot får.


Här kommer några bilder från idag på Elliot...

  

  

  


Här ser det ut som om han ätit sura rönnbär...riktig sibbelook...

  

Av Lotta - 6 augusti 2010 11:17

Vilken skillnad det är för en kattmamma att bara ha en kattunge mot 4-6 stycken, det här är ju Cassis tredje och sista kull och hon är i så otroligt fin kondition med fin päls och härlig tyngd i kroppen. Vid USA-kullen såg hon ut som ett benrangel och hon tappade mycket päls...men då var de 6 kattungar.


På söndag blir Napoleon 12 veckor men vi får njuta av vår lilla kejsare några fler dagar då han inte flyttar förrän nästa fredag.


Jag och Cassis önskar er alla en trevlig helg...

  

Av Lotta - 5 augusti 2010 10:30

Här kommer dagens bild på Napoleon...

  

Av Lotta - 4 augusti 2010 11:23

Ja nu är friden slut för Napoleon kan hoppa högt. Jag stod vid köksbänken för att göra lite kaffe nyss och helt plötsligt hoppar han rätt upp på spisen..han satte bakbenen på ugnsluckans handtag tror jag...det gick så fort. Jag tog genast ner honom men han kom upp igen...det är så spännande på bänken och han har nog sett de andra katterna sitta där och äta sitt torrfoder. Så nu har jag flyttat ner all torrfoder till golvet.


Här har ni höjdhopparen...

  

  

Av Lotta - 3 augusti 2010 09:40

Igår fick jag ett stort paket på posten och katterna blev så lyckliga, inte av innehållet men för dessa plastband som brukar sitta runt paketen. Alla katterna for omkring med dessa band och imorse fortsatte leken...tänk att sådana saker är oftast mer roligt än dyra man köper.


  

  

  

Av Lotta - 2 augusti 2010 10:33

Här uppe har jag aldrig varit förut, ser att matte har ännu en orkidé att leka med...

  

Oj matte har upptäckt mig så jag gömmer mig snabbt bakom blomman...

  

Av Lotta - 1 augusti 2010 10:22

Idag är Napoleon 11 veckor gammal och väger 1642 gram.


När jag skulle fota honom imorse var han på ett riktigt bushumör och med energi som en pingisboll som studsade runt på filten, lyckades att få några bilder men många raderades.


Har uppdaterat hemsidan och lägger som vanligt in två extra här i bloggen...

  

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards