S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under oktober 2010

Av Lotta - 23 oktober 2010 11:05

Jag har visat fosterbilder förut men för er som inte sett dom så kommer här en bild på ett kattfoster under dag 28-32. Tycker att det är så fantastiskt att utvecklingen går så fort...


  

Av Lotta - 22 oktober 2010 09:41

Idag är Alice på dag 27 i dräktigheten och hon har ökat 304 gram i vikt, vid förra kullen så hade hon ökat 305 gram på dag 28 så det kanske är fyra kattungar även denna gång?


Här hemma vräker snön ner och det känns tungt för mig som älskar sommaren, släppte ut Elliot & Georgia på balkongen men dom ville ganska snabbt in i värmen.

Av Lotta - 21 oktober 2010 10:57

Nu har det blivit riktigt kyligt ute och det känns även på balkongen som jag nu gjort ordning för vintern genom att ta bort blommor och köpt nya vita fleecefiltar så att det blir mysigt för katterna att ligga ute i vinter. Ser rätt tomt ute men det ska upp belysning, tomte och lykta till första advent. Det som är lite jobbigt tycker jag...fast katterna gillar det är att det kommer flugor in på balkongen då det är varmare där. Särskilt Georgia är på flugjakt men även Clara hänger på. Nu på morgonen var det fyra flugor...fast antalet minskade fort efter att Georgia & Clara släpptes ut.


Georgia spanar...

  

  

Snart får hon sällskap av Clara...

  

  

  

Av Lotta - 20 oktober 2010 11:01

Alla katterna utom Elliot älskar att bli kammade och så fort jag tar fram kammen så har jag minst två katter i knät. Men Georgia tränger sig alltid fram och ska bli kammad först och det spelar ingen roll om jag passar på när hon sover längst bort i lägenheten för hon hör direkt vad jag gör och kommer springande. Fast hon har ju fortfarande sommarpäls så det lossnar knappt något men hon njuter och spinner högt...


  

Av Lotta - 19 oktober 2010 10:15

Jag har den sista tiden tittat på olika valp/kattunge hagar och det finns en hel del i varierande storlekar & kvalite. Men igår så bestämde jag mig för en som jag tyckte verkade bra då den inte har nät runt om hela vägen, dessutom var den grön och kommer att passa i vardagsrummet...ganska viktigt   


Vi får se om den funkar bra sedan när kattungarna kommer...fast det slutar väl med alla kattungar under soffan som vanligt.


Vad tror ni, kommer den funka?

  

Av Lotta - 18 oktober 2010 10:06

Nu när jag kollade på Alice mage såg jag härliga hallontuttar så det är ingen tvekan om att hon är dräktig   


Försökte ta en bild på ett bär men det var svårt när man är själv och Alice stack snabbt bort till mamma Cassis på pallen så det blev denna bilden istället på en blivande mor...

    

Av Lotta - 17 oktober 2010 11:18

Idag är Alice på dag 22 och jag hoppas och tror att hon är dräktig, hon har ökat 240 gram i vikt och tuttarna är svullna men de är inte så röda. Om någon vecka borde jag vara säker och jag hoppas att hon inte är skendräktig.

Av Lotta - 16 oktober 2010 12:40

Jag har länge önskat mig en kaffemaskin där man kan göra olika sorters kaffe och idag när vi var och handlade så fick denna maskin följa med hem. Som kattägare måste man ju ha en kaffemaskin som heter TASSIMO...eller hur  

 

Köpte även med mig olika kaffekapslar så i helgen ska det njutas   

 

  

 

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards