S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Varit orolig...nu sparkar det

Av Lotta - 23 november 2010 09:47

Jag har varit lite orolig då Alice inte ökade i vikt under vecka 7 och jag har inte heller kunna känna några sparkar i magen som man gör från ca dag 50. Sjunde veckan är ju lite kritiskt för då ska moderkakan överta produktionen av progesteron från äggstockarna. Ibland så fungerar inte denna överkoppling och det sker en spontan abort...så ni förstår kanske min oro.


Men igår så hände det...jag kände hur det buffade i magen...åh vad lycklig jag blev!!!


Idag är Alice på dag 59 och har ökat 806 gram, så det borde vara 3-4 stycken i magen men svaret får vi snart.


En dräktig Alice som vilar...

  


Och den blivande mormor Cassis håller henne sällskap...

  

 
 
Lyllan Blogglus

Lyllan Blogglus

23 november 2010 10:05

Otroligt fina katter!

http://gasoline.bloggplatsen.se

 
Millan

Millan

23 november 2010 10:09

Å vad skönt att höra! =)

Ska bli såå roligt att se vad det blir av denna kull!

http://millarules.blogspot.com

 
Marie

Marie

23 november 2010 13:46

Vad skönt och så spännande! Här sitter jag mest och väntar på att Diddi ska ringa och säga att det är dags, får inte så mycket gjort!

http://www.maollichs.com

 
Kattfamiljen

Kattfamiljen

23 november 2010 13:52

Åh va skönt att det sparkade :-)
Skall bli mysigt att följa bebisarna här på bloggen.

http://kattfamiljen.se

 
Margita

Margita

23 november 2010 17:46

Vad skönt att det sparkar! Visste inte att det är så sent som i sjunde veckan som det kan bli spontan abort - men nu vet jag. :)
Ska bli så spännande och roligt att få följa de små liven! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

23 november 2010 18:31

Vad skönt att du kände sparkar igen. *kram*

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

 
Kicki

Kicki

23 november 2010 19:29

Åh, vad mysigt när sparkarna känns!! Förstår att du hann börja fundera lite.... man blir lätt nojjig över sina pälslingar

http://www.lince.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards