S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Kattförlossning idag

Av Lotta - 31 december 2010 15:03

Jag hann precis lägga min nyårsbild här på bloggen imorse så ringde min mobil. Det var Elisabeth som berättade att förlossningen startat för Georgias syster Arizona som var beräknad till den 2 jan. Jag hörde Arizona i bakgrunden och förstod att det skulle gå fort så jag ringde efter taxi och for dit. När jag äntligen kom fram hade tre kattungar redan kommit, två var tyvärr dödfödda men den tredje var en pigg sköldpaddshona. Sedan kom ännu en sköldpaddshona och strax därefter kom en röd hane...det blev tre fantastiskt fina kattungar och varje kattförlossning är lika underbart att få vara med om. Grattis Elisabeth & Camilla och tack för att jag fick komma.


Elisabeth & Camilla har precis fått stamnamnet SE*Jabloko's och namnet är efter Astrakan från min äppelkull som också bor där...alla små äpplen (även min Alice) heter Jabloko som betyder "äpple" på ryska. De håller på att starta en blogg och jag kommer att länka till den när den är klar.


Man kan inte avsluta detta året på ett bättre sätt än att få se kattungar födas   


Här kommer en bild på en stolt mamma Arizona...


   


Och en bild på två kattungar som diar...


   


Och en av honorna...


   


Och en hane...


    

 
 
Lena

Lena

31 december 2010 15:37

Oj så spännande dag du haft!
Så härligt att det gick bra med tre fina småttingar kvar till slut.
Det ska bli kul att få en ny
sibbeblogg att kika in till sen...

Gott nytt år!

Kram Lena och sibbarna från S*Mira Milaia

http://www.miramilaia.se

 
Gunilla Johansson

Gunilla Johansson

31 december 2010 16:17

Vilken dag!
Vilka fina "småäpplen"!

Gott Nytt År!

Gunilla
S*Ludvigs

http://www.ludvigs.se

 
Marinettes

Marinettes

31 december 2010 16:46

Men gud vilket härligt avslut på det här året, ett stort GRATTIS till dig och Jabloko's, önskar dem samtidigt lycka till med första kullen.

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

 
Eva

Eva

31 december 2010 17:12

Kan man fira Nyårsafton på ett bättre sätt. Stort Grattis till er alla. Ska bli extra spännande att följa eftersom de är halvsyskon till mina egna småttingar. Jag träffade Arizona när hon var på parningen. Roligt att få se snyggingen live.

http://www.zimas.se

 
Margita

Margita

31 december 2010 18:13

Så roligt! Håller med om att en kattförlossning är väldigt spännande!! Hur förstod du egentligen att det skulle gå fort för Arizona?
Grattis till de fina kattungarna och ser fram mot en ny sibbeblogg! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Lotta

31 december 2010 20:07

Hon jamade så högt & intensivt i bakgrunden så jag förstod att hon snart skulle börja krysta.

 
Lotta

Lotta

31 december 2010 20:09

Kan berätta att det är Mälarhöjdens Mufasa som är den lyckliga pappan till kattungarna.

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

31 december 2010 20:59

Tråkigt att alla bebisarna inte klarade sig, men skönt att det blev 3 små till slut iaf.

Vilken härlig nyårsafton att få se vara med om livets mirakel när dem små kom till världen, vilka små sötnosar!

Gott Nytt År
Önskar
Liris, Nessa & Marie

http://nessis.bloggplatsen.se

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

1 januari 2011 02:21

GRATTIS till kullen och tre fina kattungar, så sorgligt med dom två som inte klarade sig. :( Blir kul kunna följa ännu en sibbe-blogg sen. ;) *kram*

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

 
Kicki

Kicki

1 januari 2011 14:25

Vilka underbara små nyårskarameller <3 Vilket avslut på det nya året! Gott Nytt År =)

http://lince.blogg.se

 
Kicki

Kicki

1 januari 2011 14:26

Äsch, menar så klart det gamla året ;-)

http://lince.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards