S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under januari 2011

Av Lotta - 11 januari 2011 13:02

Idag är Estelle 6 veckor gammal och hon väger nu 755 gram.


Här kommer några nytagna bilder på "lillskruttan" som jag ibland kallar henne...


  

  

  

  

Av Lotta - 10 januari 2011 15:21

Diddi som har S*Norrvikens har startat en BLOGG som jag även lagt till i min länkmeny.

Av Lotta - 10 januari 2011 11:11

Hittade Elliot ätande på kattungefoder...mmm vad gott tyckte han.


  


Vad då, jag har inte gjort något...


  


Elliot har tappat all vinterpäls och ser så "mager" ut...


  



Av Lotta - 9 januari 2011 10:25

Idag ska jag packa ner kattungehagen då Estelle är överallt i vardagsrummet utom i hagen...hon är ju stor flicka nu   


Söndagens bild på Estelle...


  

Av Lotta - 8 januari 2011 09:16

Jag gillar att ha sällskap i soffan, tycker att det känns så hemtrevligt med katter som sover gott...gärna i min famn. Jag har ofta minst en katt i soffan när jag sitter i den. Läste förresten i  senaste Allt i Hemmet att en "trendbubblare" i inredningslistan för år 2011 är röda katter...vilken tur att jag har Clara så att jag hänger med inredningsmodet   


Fotade några bilder igår på hur det ser ut i min soffa...


  


Och en närbild på Estelle...


  


Lite senare kom Georgia och gjorde dom sällskap...


  

Av Lotta - 7 januari 2011 10:07

Georgia har ett alldeles eget gömställe som hon går till när hon vill ha lugn & ro och det är hennes eget ställe som ingen av de andra katterna går till. Vi gjorde ju iordning vår klädkammare till katternas rum där alla toalådor och kattprylar finns. En dag så hittade jag inte Georgia, hon var bara borta och jag blev orolig att hon smitit ut genom ytterdörren. Men efter ett väldigt letande så hittade jag henne i kattrummet allra längst upp på hyllan vid taket där det ligger en rosa sovkoja som brukar följa med till utställningar. Sedan dess är det Georgias gömställe och hittar man henne inte går man dit och letar, ligger hon ihoprullad i kojan så syns hon inte som här på bilderna.


  

  

Av Lotta - 6 januari 2011 12:08

Stackars Alice har fullt upp med att hålla koll på Estelle som är precis överallt i vardagsrummet. Alice pratar och försöker få henne att gå till kattungehagen men Estelle springer fort som en liten råtta över golvet och upp på möblerna. I morse när jag var i köket så försökte hon hoppa över kartongen som jag spärrat av med då vi har öppen planlösning, hon blev hängande med framtassarna så jag bar tillbaka henne till hagen. Det är väl bara en tidsfråga innan hon är i hela lägenheten.


Här har hon klättrat upp i en fåtölj...


  


Och här är hon under matbordet...


  

Av Lotta - 5 januari 2011 10:38

Estelle är ett litet matvrak, när jag kommer med tallriken så jamar hon högt och skakar nästan innan hon får börja äta. Jag brukar även ge Alice extra blötmat på kvällen innan jag går och lägger mig, då får hon Gourmet Gold som har stora köttbitar. Estelle har inte rört mamma Alice mat på kvällarna men igår rusade hon fram och började slita i köttbitarna, blev orolig att hon skulle sätta i halsen men insåg att vilda katter ger sina ungar möss m.m Däremot är hon inte intresserad av torrfoder men det dröjer nog inte länge innan matvraket märker hur gott det är.


Estelle & mamma Alice mumsar...


  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards