S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under mars 2011

Av Lotta - 11 mars 2011 12:46

Här hemma skiner solen men fy sjutton vad det blåser. Katterna tillbringar flera timmar ute på balkongen och det blir riktigt varmt när solen ligger på. Tog lite bilder och då såg jag det typiska vårtecknet...smutsiga fönster...inglasningen ser inte så rolig ut nu.


Jag och Cassis önskar er alla en trevlig helg...


  

Av Lotta - 10 mars 2011 11:41

Jag är så nyfiken och undrar om Georgia är dräktig, idag är hon i såfall på dag 12. Det är flera sibiriska honor nu som parningarna inte tagit på trots att omparning skett att man knappt kan våga hoppas...särskilt när fodervärden till hanen inte sett någon parning mellan Georgia & Lodur. Men jag hoppas att dom fått till det i smyg när inte någon sett på...det har ju hänt förut. Elliots första hona var inte så lättflirtad och jag varken hörde eller såg någon parning mellan dom och då var jag hemma hela tiden, nio veckor senare föddes fem kattungar. Dom här dagarna innan jag vet kommer att gå så långsamt och jag önskar att Georgia kunde berätta för mig vad hon och Lodur gjorde när de träffades.


  

  

  

  

Av Lotta - 9 mars 2011 14:39

Många kvinnor älskar att få rosor men mina favoriter är tulpaner och orkidéer, under denna period så köper jag färska tulpaner nästan varje vecka. Jag tycker även mycket om orkidéer och har just nu sju stycken i lägenheten. Fick faktiskt två nya fina när jag fyllde år och när jag fotade Alice idag så var den ena i bakgrunden, den är helt fantastisk vacker med tre stänger och totalt 28 stora blommor.


Alice med orkidé i bakgrunden...


  


  

  

Av Lotta - 8 mars 2011 09:58

Denna morgon började bra för jag fick ett mejl med nya bilder på Stewart från diamantkullen...


  

Av Lotta - 7 mars 2011 11:26

Nu har en ny vecka börjat och jag hoppas att solen ska titta fram och snön smälta bort. Alla katterna utom Cassis sover och det är så tyst i lägenheten. Dagens bild blir därför på henne...


     

Av Lotta - 6 mars 2011 11:46

Vår "lilla" nallebjörn här hemma har tillsammans med Clara & Cassis tappat så mycket päls sedan i julas och jag får kamma & kamma för att inte möblerna ska få päls. Men ändå ser han inte direkt pälslös ut...fast det är stor skillnad mot när han har sin vinterpäls...


  

  

  

Av Lotta - 5 mars 2011 15:03

Idag var jag och hälsade på Cassis barnbarn, dom är nu 9 veckor och söta som socker. Här kommer några bilder från idag.


Ketu


  

  


Crimson och Kala


  



  

   


Mamma Arizona


   


Och morbror Astrakan


    

Av Lotta - 4 mars 2011 12:55

Igår sken solen och jag satt faktiskt ute på balkongen i bara t-shirt tillsammans med katterna, det var så varmt & skönt. Idag regnar det och det är bara Georgia som vill vara på balkongen...vi andra saknar solen från igår. I morgon ska jag hälsa på kattungar och självklart tar jag med kameran, hoppas att jag har några söta bilder att visa upp senare. 


Jag och Georgia önskar er alla en trevlig helg...


  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards