S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2011

Av Lotta - 16 maj 2011 09:20

För ett år sedan föddes Kejsarkullen, det var en lång förlossning som slutade med kejsarsnitt då två kattungarna låg i krock...båda ville ut samtidigt. Tyvärr så klarade sig inte honan trots veterinärvård utan hon somnade in i min hand när hon var 5 dagar. Men Napoleon blev en stor fin sibbe med härlig look.


Grattis på 1-årsdagen Napoleon!!!


  

Här är han 6 månader...


 

Av Lotta - 15 maj 2011 10:00

Det är nu 21 dagar sedan fodervärden såg första parningen och det verkar som om kärleksdejten mellan Georgia & Lodur var lyckad då Miss Georgia nu har fina hallontuttar. Jag såg redan på torsdagskvällen att en var lite svullen och igår var det en som var röd...idag lyser det rött. Kattungarna beräknas komma i slutet av juni   

 

Av Lotta - 13 maj 2011 12:56

Jag och Alice önskar er alla en riktigt trevlig helg...


 

Av Lotta - 12 maj 2011 17:24

Min vän Tina skickade mig en länk som handlade om ett välgörenhetsprojekt som kallas HJÄRTEKATTEN


Så här skriver dom på hemsidan...

"Hjärtekatten är ett välgörenhetsprojekt med ambitionen att få ihop så många handvirkade Hjärtekatter som möjligt för att skänka till hjärtavdelningen vid Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus i Göteborg."


Jag kände direkt att jag ville vara med på detta men då jag inte är så duktig på att virka valde jag istället att betala in 75 kr och få en katt virkad av dom som arbetar med detta. Jag har valt att ge katten namnet Clarellis och att den ska vara rosa med grå tassar och nos, samma färger som min hemsida och blogg har. Och jag hoppas att ett litet hjärtsjukt barn får mycket glädje av katten.


Så nu uppmanar jag er ALLA att stödja detta, kanske är ni duktiga på att virka...annars kan ni säkert avvara 75 kr. Jag uppmanar särskilt er kattuppfödare att stödja projektet och ge katten ert stamnamn...vore väl häftigt om projektet fick in en massa katter med våra stamnamn   


Ni hittar all info HÄR


   

               

Av Lotta - 12 maj 2011 10:28

Som jag tidigare berättat så har vi gjort om vår klädkammare till ett kattrum där vi har alla toaletter och kattsaker. Det som är intressant när man har flera katter är hur toaletterna används. Husse som är förste toalettrensare kom på att en låda bara används av Georgia för när hon varit på parning (2 ggr) så finns det inget att rensa i denna låda. Och den kattlådan som har lock för ingången bajsar katterna i...de kanske beror på att den har "dörr" och att de vill vara ifred   


Just nu har vi en extra kattlåda ute i hallen för vi testar en annan kattsand som utlovar att den är 99,9 % dammfri. Eftersom Everclean som jag använder nu dammar otroligt mycket så hoppas jag att detta stämmer och att alla katterna gillar sanden. Jag återkommer med en recension senare när jag vet.

Av Lotta - 11 maj 2011 11:38

Vilken underbar värme vi haft några dagar nu, hoppas att "vädergubbarna" har fel när de säger att det ska bli sämre väder. Jag och katterna njuter och balkongdörren står öppen från morgon till sen kväll. Var iväg idag och köpte en stor grön, lite hängande växt i blomsteraffären, där hade dom även rosor av tyg i olika färger så jag köpte två vita samt en pärla på pinne att sätta i växten..blev rätt nöjd...


 


Avslutar med en bild på Georgia som kan konsten att slappna av...


 

Av Lotta - 10 maj 2011 10:24

Dagens bild blir på Elliot...


 

Av Lotta - 9 maj 2011 11:36

Har nyss kommit hem från min bassängträning, vattnet var varmt som vanligt och solen skiner...älskar denna värme. Ny vecka har startat och i slutet av den borde jag se om Georgia är dräktig. Hon gick ner rätt mycket i vikt under dejten & löpet och nu har hon snart gått upp all viktminskning.


Det var ett tag sedan jag fotade Alice så här kommer en bild...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards