S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2011

Av Lotta - 26 juni 2011 19:20

Nu har ännu en hane kommit kl 18:40 som jag tror är rödsmoke för han är väldigt ljus trots att han inte torkat, han hade en vikt på 104 g. Jag har inte behövt märka upp någon utan alla är olika. Vet inte om det finns någon till så jag avvaktar med att bädda helt rent men jag kan bjuda på en bild på en stolt familj och där ser man att den sista forfarande är blöt och lite blodig i ansiktet. Jag som hade fått beställning på två paddor av två uppfödare (Sverige & Italien) har nu bara hanar...hoppas att en solid padda finns i magen.


 

Av Lotta - 26 juni 2011 18:20

Förlossningen håller fortfarande på, Georgia fick första krystvärkarna kl 13:45 och kl 14:10 såg jag en fosterblåsa som hon snabbt tog sönder och sedan såg man bara två fötter sticka ut och in. När halva kroppen var ute skrek hon så förtvivlat att jag drog ut ungen vid nästa krystvärk. En svart-vit hane som kanske är smoke med en vikt på 97 gram. Sedan dröjde det en jobbig paus vilket gjorde mig orolig då hon har minst 4 men troligtvis 5 ungar i magen vad jag uppskattat (innan förlossningen startade). Först kl 17:40 kom en röd-vit hane på 104 g och snabbt därefter en svart-vit hane till på 111 g. Nu ska jag tillbaka till bolådan och vänta in nästa...

Av Lotta - 26 juni 2011 09:43

Jag tror att något är på gång för sedan igår vid middagstid så är Georgia på eller bredvid mig hela tiden, hon spinner & jamar och vill att man ska smeka magen. Har inte sovit mer än två timmar i natt då husse passade henne. Idag när hon gick bort från mitt knä så var det fläckar på min nya vita klänning som var helt luktfria så förmodligen är det slemproppen. Nu ska jag ta hand om min lilla Georgia... 

Av Lotta - 25 juni 2011 10:09

Georgia är på dag 62 och nedräkningen har börjat, nu dröjer det inte länge innan kattungarna föds...fast det kommer kännas som om tiden aldrig gått så långsamt förut. Alla kullar har föds på dag 65 utom Clara som fick sin enda kull på dag 63, Cassis skulle ha fått sin tredje och sista kull på dag 65 men då det blev "krock" för att två kattungar ville komma ut samtidigt hann dagen gå över till 66. Georgias syster fick på dag 63 så nu bara väntar jag och Georgia som nog är ganska less på magen...


 


Tiden står stilla och man kan bara gäspa...


 

Av Lotta - 23 juni 2011 09:49

Jag och katterna önskar er alla en Glad Midsommar!

 

                   

  

Av Lotta - 22 juni 2011 16:42

Georgia ligger ju gärna på rygg nu när hon är dräktig och idag passade jag på att fota hennes friserade mage, ganska hackig klippning som ni ser...


 


Och jag måste ju visa vilken härlig hallontutte hon har...


 

Av Lotta - 22 juni 2011 09:36

S*Lady Pe's Helig Birma har tre kattungar till salu.


Dom är nu tio veckor och söta som socker och heter S*Lady Pe's Ice blåmaskad hane, S*Lady Pe's Inka blåtabbymaskad hona och S*Lady Pe's Izza bruntabbymaskad hona. Vid intresse kontakta PERNILLA


 

Av Lotta - 21 juni 2011 17:41

Idag fick jag ett brev från Royal Canin Breeder Club där det står att de byter rabattsystem från 1 juli, detta för att förenkla hanteringen för oss uppfödare. Men när jag läser igenom brevet så tycker jag att det verkar vara sämre då man nu ska ha personliga bonuskort som man skickar in tillsammans med kassakvitto. Jag handlar från Foderbilen så vi får se hur detta kommer att fungera. Har precis köpt en säck 10 kg torrfoder och i brevet så fick man en rabatt köp två betala för en...typiskt va. Får använda den rabatten nästa gång då den gäller till sista september.


Vad tycker ni andra om det nya rabattsystemet?


I brevet låg det dessutom en nyckelring men jag vet inte vad det är, vet ni...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards