S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juni 2011

Av Lotta - 21 juni 2011 10:59

Jag har ju en Tilda katt utanför min ytterdörr, se inlägg HÄR


Och jag fick ju kommentarer där man hoppades att ingen annan med "långa fingrar" tyckte om den utan att den skulle få vara kvar. Jag tittade precis ut genom dörren för att se om Foderbilen lämnat kattmat & sand som jag beställt och ser då att någon gullig person lagt en liten gul blomma i Tildas famn. Nu blev jag så nyfiken vem denna snälla person är   

Av Lotta - 21 juni 2011 10:25

Det har varit många bilder på Georgia sista tiden så därför blir tisdagens bild på Clara. Hon mår så fantastiskt bra nu efter att fått bort de två onda tänderna i munnen, hon vill bara gosa och där i mellan busar hon som en liten kattunge...så härligt att se...


 

Av Lotta - 20 juni 2011 09:42

Hej allesammans, det här är Georgia som gästbloggar i mattes blogg, jag skulle vilja beklaga mig lite för er. Min matte är just nu väldigt jobbig för nu när jag är dräktig så tar hon ofta fram kameran och fotar mig och det är inte så smickrande bilder. Igår tog en bakifrån när jag försökte smita ifrån henne vilket inte är lätt nu när jag blivit rund som en boll...


 


Och när jag måste lägga mig ner och vila så är hon där igen...


 


Just nu känner jag mig helt sprängfylld och då är det skönt att lägga sig på rygg så att matte kan smeka min mage...då spinner jag högt och bara njuter. Men igår tar matte plötsligt fram saxen och klipper bort min päls runt tuttarna så att mina bebisarna lätt ska kunna dia. Jag säger bara en sak...min matte är inte frisör så ni förstår hur min mage ser ut nu. Inte nog med att jag tappat min vackra krage och att min svans har blivit tunn, nu är jag även pälslös på magen. Ni förstår att jag inte har det lätt fast jag vet att matte tycker att jag är vacker     

Av Lotta - 19 juni 2011 09:16

Nu är Georgia på dag 56 och hon har ökat 903 gram i vikt. Ett foster är nu 11-12 cm och har en vikt runt 75 gram. Fostrets päls har nu också fått färg. Här är en bild på ett foster mellan dag 48-60...


 

Av Lotta - 17 juni 2011 10:05

Härligt med fredag igen men jag önskar att det snart slutar regna så att solen ville titta fram. Men det är ganska mysigt ändå att sitta på balkongen med sin latte medan regnet smattrar mot inglasningen.


Jag och Alice hoppas att ni alla får en skön helg...


 

Av Lotta - 16 juni 2011 10:27

Nu har jag gjort bolådan klar till Georgia, som vanligt tar jag en flyttkartong och bäddar med flera lager att ta bort vartefter kattungarna föds. Dagen efter flyttar jag över kattungarna i RC's utställningsbur av tyg som är lite större. Alla katterna såg nyfiket på och nu har dom alla varit inne och inspekterat och bäddat om lite grann. Nu är det bara ca 12 dagar kvar.


Så här ser det ut i våran soffa just nu...


 

Av Lotta - 15 juni 2011 15:18

Här har det varit strålande väder under en lång tid men typiskt nog så började regnet att ösa ner vid lunch när fönsterputsaren kom hit för att göra mina fönster skinande rena.


Tog en bild på Georgia med sin tjocka mage, hon är tjockare på ena sidan så det är nog ett ojämnt antal kattungar i magen...


 

Av Lotta - 15 juni 2011 10:18

Jag älskar denna fantastiskt härliga årstid, det finns inte något bättre än sommaren. Skön värme, ljuset, blommor och framför allt alla dessa underbara frukter & bär. På torget säljer dom massor med gott och jag köpte jordgubbar & biggaråer...rena godiset fast det slår ju inte choklad förstås.


Cassis var lite nyfiken på jordgubbarna...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards