S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2011

Kattsands djungeln

Av Lotta - 13 augusti 2011 14:32

Det här med kattsand är inte lätt, det finns många sorter men ingen som uppfyller alla mina önskningar...vad jag vet?


Har använt Ever Clean "Less Track" i flera år och den tar bort all lukt men den dammar så otroligt mycket. Fick prova på Extreme Classic när jag var med i Foderbilens testpanel, den dammar inte alls så mycket men efter att ha använt den hela sommaren måste jag säga att det inte luktar gott där kattlådorna står. Nu måste jag testa något nytt, mina krav är bra klumpbildning, ta bort odör och knappt damma något...någon som vet om denna kattsand finns?


Funderar på att testa Ever Clean "Lavendel", är det någon som vet hur den är? 

 
 
Ingen bild

Linda öhlin

13 augusti 2011 14:48

Jag har alltid kört med ever clean lavendel och enligt mig täcker den alla dina önskemål Lotta. Testa den!!!

 
Lena

Lena

13 augusti 2011 15:47

Jag har haft samma problem. Till slut så tog jag katterna till hjälp då jag märkte att de slutade gå på vissa lådor med viss sand.

Jag köpte olika sorter och fyllde olika sand i de fem lådor jag använder och märkte direkt vilka lådor de föredrog.
Så numera köper jag faktiskt enbart Pussi klumpbildande kattsand på ICA. Den är dessutom billigast av de jag använt, och jag har inga problem med lukt efter användandet. Det finns bättre klumpbildande men då tycker jag att den sanden är sämre på andra sätt, för grovkornig eller annat. Pussi passar bra för oss.

Jag har ju ingen hankatt i huset och det kan ju göra skillnad på lukt och lukt även hankatten är kastrerad.

I slutänden tycker jag att det är katterna som ska välja och gilla det de ska göra sina behov i. Även om jag också vill tycka till litegrann

Hoppas att du hittar nåt bra också.

Kramis Lena och jag tror rätt så nöjda sibbar i Kåge

http://www.miramilaia.se

 
Sandra

Sandra

13 augusti 2011 16:14

Jag tycker Lavendel luktar alldeles för starkt om man bara använder den. Jag blandade den med parfymfri Everclean och då funkade det ok.

http://stravveallan.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

13 augusti 2011 16:52

Jag tycker Lavendel dammar mindre än Less Track. Extreme Classic icke klumpbildande nu till kattungarna och fy så den luktar och dammar när man häller upp men bättre efter en stund, står på påsen att den är parfymerad men måste säga att Ever cLean Lavendel luktar mindre.

 
Margita

Margita

13 augusti 2011 20:15

Jag har inte prövat så många olika sorter till mina katter, bara EverClean och Pussi Compact. Ett tag blandade jag Pussi med EverClean och det fungerade väldigt bra tycker jag. Jag har också prövat Lavendel men den doftade lite väl mycket. Nu kör jag bara med EverClean Multiple Cat och den är jag supernöjd med, fast den är för dyr tycker jag, så jag ska nog börja blanda in Pussi igen. Jag prövade också att bara använda Pussi men det luktade för mycket tycker jag.
Har någon förresten provat Canada Cat Litter? Är lite nyfiken på den.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Marie Hedrén

Marie Hedrén

13 augusti 2011 21:18

Jag använder Extreme Classic eller Everclean. Just nu Lavendel faktiskt, dammar inte så mycket- luktar parfym fast mindre än extra strenght scented.
Flamingo/Pets Plus dammade mycket.
Olivers klumpade dåligt och luktade illa efter ett tag.
Golden Grey var jag rätt nöjd med, men hade ingen hane då.
Canada cat litter har jag ej provat, hört olika om den. Beställs från Nutram. Ordinarie pris 149 kr för 12 kilo Canada Cat Litter och
214 kr för 18kg. Med uppfödarerabatt betalar du 104 för 12kg och 150 för 18kg. Fraktfritt över 1500:-

http://www.hedren.nu

 
Helene

Helene

14 augusti 2011 21:29

Jag använder mest Everclean Multiplecat. Tycker den är bra. den dammar lite. Men om man sprayar lite vatten i kartongen innan man häller så binder det dammet bra. Annars så blandar ajkg med Pussie eller Vitacrafts sand. men everclean är den absolut bästa sanden tycker jag. E,C. Lavendel tycker jag luktar hemskt.

http://www.biscayabigpaw.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards