S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under september 2011

Av Lotta - 19 september 2011 08:55

Jag fick en hälsning igår från Linux som numera heter Linus, allt har gått bra.

När de kom hem så nosade Linus och hans nya sibbekompis Sasha på varandra och sedan började Sasha att tvätta honom. De är ju rätt lika då Sasha är rödsilver shaded.


Linus & Sasha...

 

 

Av Lotta - 18 september 2011 13:16

Så har även Syntax flyttat, han kommer att bo i Norrköping och jag önskar han lycka till i sitt nya hem...


 

Av Lotta - 18 september 2011 11:08

Nu har Linux flyttat, han kommer att bo i Storvreta tillsammans med en sibbe och två burmor. Jag önskar honom lycka till i sitt nya hem...


 

Av Lotta - 18 september 2011 09:45

Detta blir sista invägningen för två kattungar flyttar idag, deras vikter är vid 12 veckor...


Mr Index 1740 gram

 

Mr Syntax 1599 gram

 

Mr Unix 1854 gram

 

Mr Linux 1839 gram

Av Lotta - 17 september 2011 13:16

IT-kullen blir inte 12 veckor förrän imorgon men då två kattungar flyttar imorgon kan det bli svårt att hinna med att fota killarna och därför fotar jag och lägger ut bilder redan idag.


Mr Index...

  

 

Mr Syntax...

  

 

Mr Unix...

  

 

Mr Linux...

  

 

Och alla fyra IT-killarna...

 

Av Lotta - 17 september 2011 09:30

Det är ju bara pappa Lodur som är silver då han är svartsmoke och jag måste säga att Index har fått otroligt mycket silver av sin pappa, han blir bara ljusare och ljusare i pälsen ju mer silver som växer fram. Se så mörk & vacker pappa Lodur är...


 


Och här är Index som också är svartsmoke med vitt, tänk att det kan vara sådan skillnad fast båda är smoke, ingen tvekan om att han är silver med den snygga färgen...


     



Av Lotta - 16 september 2011 11:39

Idag har vi varit hos veterinären och besiktigat kattungarna, alla var så fina sa veterinären. De blev även chippade & vaccinerade, när de skulle få sprutan så la de lite kattungegodis på bordet och när de började äta så gav de sprutan och kattungarna märkte inte vaccineringen utan fortsatte att äta. Men chippet var inte lika roligt, fy vad den nålen är grov. Min djurklinik har börjat ge kattungepaket så jag fick hem en förpackning till varje kattunge, mina köpare får med sig många paket/väskor när de hämtar sin kattungen. Även jag fick några prover med denna mat, både för kattungar & vuxna.


Denna kartong fick jag med...


 



Av Lotta - 15 september 2011 09:17

Imorse när jag vaknade hade jag bara Cassis i sängen, hon ligger ju alltid i mitt knäveck utom när jag har sällskap av kattungar. Vi gosade en stund innan jag klev upp för att se var de andra var, några kattungar låg i klösträdet men Syntax låg i soffan tillsammans med mamma Georgia & moster Alice, riktigt trångt och mysigt...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards