S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under september 2011

Av Lotta - 9 september 2011 11:05

Äntligen är det fredag och jag har precis varit hos tandläkaren och fått min nya tand så att jag kan le igen, har känt mig som "Jaws" i James Bond filmen med en provisorisk silver hatt där den söndertrasade tanden suttit. Foderbilen hade även varit här med 5 lådor kattsand och naturligtvis hade jag även beställt några leksaker med kattmynta så nu är både matte, katter & kattungar lyckliga. 


Jag och Syntax önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 8 september 2011 17:22

Hittade Linux på soffbordet vilket är aja baja, ser ni hur skyldig han ser ut...

 


Satte ner honom på golvet och det ser ut som om han undrar om han får leka med råttan...

 


Men skötsamma Unix ligger på balkongen medan regnet smattrar...

 

Av Lotta - 8 september 2011 10:01

Igår så sprejade jag en stor råtta och en kudde med kattmynta, Alice och kattungarna blev alldeles till sig för när jag sprejade kom det även på golvet...

 


Syntax var snabbt framme och luktade på råttan...

 


Medan Index undersökte kudden...

 


Sedan fick Alice tag i råttan och kramade om den ordentligt...

 

 

Av Lotta - 7 september 2011 09:34

Matte, kolla in mina morrhår...

 


Visst är dom fina...

 


Nu har IT-kullen kommit in i Pawpeds, Index, Syntax, Unix & Linux


Jag önskar att alla uppfödare la in sina kullar i Pawpeds, det är ett sådant bra hjälpmedel när man planerar parningar m.m

Av Lotta - 6 september 2011 10:50

Kom igen då Elliot, lattja lite råtta med mig...

 


Okej då...

 


Nä det här var inget roligt så jag sticker...

 

Av Lotta - 5 september 2011 14:43

Just nu ser det ut så här i min säng, Alice ligger tillsammans med kattungarna och det händer faktiskt att de diar henne ibland...


 


Men Index väljer att ligga för sig själv, ingen får störa så han lägger tassen för ansiktet...

 

Av Lotta - 5 september 2011 11:24

Idag har vi varit och HCM-testat Alice & Clara, tycker att det alltid känns lite nervöst innan men allt gick bara bra.

Alice har ett superfint hjärta med det fantastiska värdet 0,25   

Sedan var det Claras tur att lägga sig på bordet och jag kände hur min puls ökade då hon har flera hcm-sjuka katter bakom sig, hon blev ju kastrerad efter sin första kull pga dessa linjer. Men det visade sig att hon 6,5 år gammal också hade ett mycket fint hjärta med värdet 0,31   


Nu inväntar vi bara test av Nikita, SW och hoppas på att Alice börjar löpa strax efter så att det blir kattungar i nov/dec.



Av Lotta - 4 september 2011 14:11

Nu har jag vägt kattungarna och deras vikter är...


Mr Index 1363 gram

 

Mr Syntax 1256 gram

 

Mr Unix 1453 gram

 

Mr Linux 1504 gram

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards