S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lotta - 24 oktober 2011 09:51

Jag har inte mått bra de sista dagarna och haft väldigt ont i kroppen och inatt fick jag feber så just nu känner jag mig helt slut och jag kommer tillbringa dagen i sängen / soffan med min nya ljudbok. Fick mejl imorse om att de gjort den här bloggen bredare och att man var tvungen att göra bannern större vilket jag nu gjort, det blev ett annat teckensnitt då jag inte har det förra i min nya dator. Hoppas att ni andra får en bättre start på veckan.

Av Lotta - 23 oktober 2011 10:04

Åh jag hade inte hört talas om rasen Nebelung innan jag såg på Animal Planet, vilken vacker katt. Nebelung är en semilånghårig variant av kattrasen Russian Blue och den är inte godkänd av SVERAK och finns förmodlingen inte heller i Sverige. Hade den varit allergivänlig och godkänd av SVERAK skulle jag vilja ha en sådan katt.


Ni kan se en film om rasen...

Av Lotta - 22 oktober 2011 10:42

Idag tog vi alla en rejäl sovmorgon och det var så skönt att ligga kvar i sängen med några gosiga katter. Jag fick meddelande om att mitt klösträd är på väg från Hamburg så jag borde få det i början av veckan. Lite roligt att jag kunde köpa ett sånt träd fraktfritt i en dansk webbshop fast det skickas från Tyskland men jag kan inte köpa det på tyska Ebay...vad är skillnaden då det även är företag som säljer där och inte privatpersoner? Det är ju stor skillnad på priserna, de träden jag budade på gick för mellan 21-26 €...det är ju nästan gratis.


Jag och Cassis önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 21 oktober 2011 11:08

Till er som undrar var jag köpte Banana Leaf så hittar ni köpstället HÄR


Tänk på att svenska kronan är mindre värd så slutpriset blev för mig 1373 svenska kronor...men det är billigt jämfört mot priset i Sverige. Det som är bra med denna klösmöbel är att man kan tvätta dynorna.

Av Lotta - 21 oktober 2011 09:55

Igår så försökte jag buda hem ett klösträd på tyska Ebay, för två år sedan fick jag ett stort klösträd där för under 1.000 kr inkl frakt. Jag la bud på tre träd ca 20 sek innan budet gick ut men varje gång så fick jag ett meddelande om att säljaren inte skickade till Sverige...åh vad frustrerande då träden gick för ingenting nästan. Det verkar som om vi i Sverige inte kan köpa från tyska Ebay längre.


Jag tycker att Banana Leaf klösmöbler är så otroligt snygga och jag skulle vilja ha en sådan på balkongen men här i Sverige kostar den modellen jag vill ha 3.200 kr. Så efter mina misslyckade försök på Ebay började jag söka runt i världen och hittade ett företag i Danmark med just den modellen jag vill ha och den hade ett mycket bättre pris än i Sverige. Köpte den direkt och dessutom fick jag nykund rabatt på 10% och fraktfritt...jag betalade endast 1373 kr. Visst är den snygg...


 

Av Lotta - 20 oktober 2011 10:51

Jag har inga problem med att klippa klorna på mina fyra honor, sätter dom bara i mitt knä med ryggen mot min mage och klipper. Men när det gäller Elliot så måste vi vara två, en som håller och en som klipper, så har det varit i alla år från det att han blev könsmogen och det spelar ingen roll att han är kastrat sedan flera år. Igår var det dags för kloklippning igen och jag klippte snabbt alla tjejerna och tänkte vänta med Elliot tills husse kom hem, men så tänkte jag att det är väl sjutton att jag inte ska kunna klippa honom på en gång och ha det gjort. Jag tog då in honom i badrummet för att vi skulle få vara ifred och satte honom i knät, därefter tog jag ett lugnt & djupt andetag och började sjunga vyssan lull samtidigt som jag klippte. Och plötsligt hade jag klippt alla klor utan att han reagerat...han var nog i chock för jag har världens sämsta sångröst.  

Av Lotta - 19 oktober 2011 09:39

Alice & Nikita hade en dejt för tre veckor sedan och kärlek uppstod, nu har Alice stora rosa tuttar så i början av dec väntar vi kattungar.


Alice + Nikita = sant...


 

Av Lotta - 18 oktober 2011 11:15

Jag såg ett avsnitt av "Min katt från helvetet" i söndags och där hade en kattägare köpt ett klösträd som jag direkt kände att jag skulle vilja ha till mina katter på balkongen. Har letat runt om i världen men inte hittat det, på Ebay finns något liknande men inte det som jag vill ha så nu undrar jag om någon vet var man kan köpa ett sådant.


Det liknar detta träd men istället för den runda liggplatsen & huset så är det två tjocka, gröna rektangulära liggdynor och runt omkring gröna konstgjorda blad...


 


I mitt letande så hittade jag denna liggplats som man monterar på fönsterbrädan, tyckte den var smart och funderar på att buda hem ett sådant, är det någon som vet om det är bra, blir det märken i väggen? Jag tycker att det ser ut att skruvas fast under brädan.


   

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards