S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lotta - 17 oktober 2011 12:50

Idag var jag på vattengympa och när jag kom hem var jag helt slut, slängde mig i soffan och ganska snart låg katterna runt omkring mig. Men Clara hon valde sin favorit fåtölj...


 

Av Lotta - 16 oktober 2011 17:14

Efter en del pysslande på min hemsida där en extern CSS mall har gjorts ska ni som har webbläsare IE 9,0 nu kunna se min hemsida rätt med grå bakgrund, stämmer det? Har dock inte kunnat få IE 6,0 att fungera med den finns det väl ingen som har längre? Hoppas att ni nu kan se hemsidan   

Av Lotta - 15 oktober 2011 10:42

Idag är det lördag och när man tittar ut ser man att det är höst men jag hoppas fortfarande att solen ska titta fram i helgen så att jag kan sitta ute på balkongen med katterna. Just nu är det race här hemma för husse har tagit fram laserpekaren för att motionera katterna, de rusar fram & tillbaka och runt i ring alla fem katterna.


Jag har nu köpt en lärobok om CS 5 och den ska jag läsa idag för att se om jag kan göra något så att ni som har webbläsare IE 9,0 kan se min hemsida rätt utan vit bakgrund. Förstår inte varför 9,0 inte läser av den visuella designen rätt som de andra webbläsarna?


Jag och Cassis önskar er alla en underbar helg...


    

Av Lotta - 14 oktober 2011 09:38

Jag har fått en hälsning från Paganini som nu kallas för Kofi och som bor på Åland, han är från min första kull och var nog den första sibben på Åland. Han är nu 4,5 år och så lik sin mamma Clara...


 

 

Av Lotta - 14 oktober 2011 09:29

Hipp hipp hurra för vår dotter J idag!

För 21 år sedan föddes vårt tredje barn och jag inser att tiden har gått väldigt fort.

Grattis på födelsedagen J!!!!!


                                  

Av Lotta - 13 oktober 2011 09:47

Tack till er som kollat min hemsida och sagt till när det inte fungerat, hos mig fungerar allt då jag har det i min dator och därför är ni så viktiga.

Tydligen så fungerar inte muspekaren i Cromes och ni med IE 9,0 kan inte se hemsidan alls eller så ser ni inte den grå bakgrunden, är det någon programerare som kan svara på det? Själv har jag IE 8,0 och det fungerar perfekt både i min dator och i min minidator. Men det är ju viktigt att alla kan se hemsidan och jag vet inte hur jag ska göra nu. Får väl ta bort muspekaren men jag törs inte radera den i koden på både index & mallen, ta jag bort ett tecken för mycket i mallen blir alla sidor fel så det får bli när Pernilla kan komma hit. 


Fick även veta att en inte kunde se bildspelen i äppelkullen & släktnamnet men i min minidator så syns det, är det fler som inte kan se dessa två? 

Av Lotta - 12 oktober 2011 20:34

Nu har jag gjort en ny hemsida och lagt ut, ni hittar den HÄR


Jag har gjort den i Dreamweaver CS 5,5 och det var inte alls som när jag gjorde min gamla hemsida utan nu bygger man upp med mallar. Stort tack till min vän Pernilla som hjälpte mig när jag blev frustrerad över att det inte blev som jag ville...kodläsning är jag inte bra på. Hon hjälpte mig även att sätta in en blinkande ängel Hello Kitty som muspekare. Hittar ni något fel så säg till.

Av Lotta - 12 oktober 2011 11:32

Nu är det två veckor sedan Alice var på dejt med Nikita så om ca en vecka kan jag se om hon är dräktig, denna väntan känns väldigt lång. Hon har ju alltid varit mattes katt men nu är hon nästan jämt vid min sida och följer med mig när jag går till ett annat rum. Skulle väga henne idag för att se om hon ökat i vikt men när vågen ställdes fram försvann hon snabbt under sängen så jag får väga henne senare. Hon är smart och vet när något är på gång, när jag trycker ut ett p-piller så hör hon det även om hon ligger i ett annat rum och vips ligger hon under sängen...precis som med vågen.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards