S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lotta - 11 oktober 2011 12:57

Dagens bild blir på Georgia när hon var en kattunge...


 

Av Lotta - 10 oktober 2011 11:37

I helgen har jag försökt att lära mig hur CS 5,5 fungerar genom att titta på olika Youtube filmer...man kan hitta mycket lärorikt där. Håller nu på och testar mig fram och förhoppningsvis blir det en ny hemsida längre fram. Jag har min assistent Elliot som hjälper mig genom att hålla mig sällskap genom att ligga i knät eller bredvid, ibland puttar jag bort honom men han är snabbt tillbaka...min trogna vän...


 

Av Lotta - 9 oktober 2011 10:51

Georgia blev väldigt smal under tiden hon hade kattungar och dessutom tappade hon massor med päls vilket gjorde att hon såg rätt eländig ut. Men igår vägde jag henne och hon väger faktiskt  nästan 1 hg mer än innan hon blev dräktig så hon har återhämtat sig väldigt fort. Nu ska bara hennes päls växa ut i vinter så att hon får tillbaka sin fina krage & svans.


 

Av Lotta - 8 oktober 2011 11:30

Jag såg ett program igår på Animal Planet som heter "Min katt från helvetet"...jag gillar inte alls programmets titel. Det var väldigt intressant och var som kattens Cesar Millan, ni vet "Mannen som talar med hundar"...en mycket bättre program titel tycker jag.


Programmet handlar om Jackson Galaxy som hjälper familjer med katter som har beteende problem...fast orsaken är ju oftast att människan inte förstår sin katt. Imorgon kan ni som är intresserade se programmet på Animal Planet kl 15:30.

Av Lotta - 8 oktober 2011 09:55

Nu är jag glad igen för nu på morgonen har min man hjälpt mig och jag får upp min hemsida på nästan samma sätt som förut, klart att det är lite annorlunda då utvecklingen går framåt. Har planer på att göra en ny hemsida men jag måste lära mig hur CS 5,5 fungerar, man ska kunna göra helt andra saker med denna. Får kanske köpa mig en lärobok, såg att det fanns en för CS 5.

Av Lotta - 7 oktober 2011 20:55

Jag blir galen och nu ger jag upp tills jag får hjälp, om ni undrar vad det är som hänt så kan jag berätta att jag köpt och installerat ett dyrt CS 5,5 i min dator. Min hemsida har jag gjort i gamla Dreamweaver 4 och det jag nu köpt är mycket mer avancerat. Jag får inte upp hemsidan på samma sätt som förut och när jag tänkte börja göra en ny hemsida på skoj så får jag inte upp ramar utan det är tydligen mallar och det blir inte alls som jag tänkt...så frusterande   


Min vän Pernilla som har testat CS 5,5 är inte hemma i helgen så jag får vänta, önskar att jag var en duktig webbdesigner.

Av Lotta - 7 oktober 2011 09:25

Idag är det fredag och snart är det helg, solen lyser ute men det verkar blåsa rejält ute. Är glad att jag inte bor i norra Sverige för där ska det tydligen vara snö... brrr det vill jag inte ha förrän till första advent. Katterna ligger nu ute på balkongen men jag kan bara ha balkongdörren på glänt så mycket att de precis kommer igenom, snart får man börja öppna varje gång de vill ut eller in.


Jag och Alice önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 6 oktober 2011 10:49

I natt hördes en sång från vardagsrummet, det var Cassis som antagligen tyckte att det var för tyst eller så ville hon sjunga en vaggvisa för matte som låg vaken   


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards