S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under februari 2012

Av Lotta - 18 februari 2012 10:07

Georgia är nu på dag 23 och dagens fråga är dräktig eller inte. Det är inte alltid lika lätt att se på en omföderska om hon är dräktig så jag har varit lite tveksam när man tittar för några mörka hallon har hon inte direkt men dom är lite svullna tycker jag. Men hon har ökat mycket i vikt och bara sedan i onsdags har hon ökat 25 gram och totalt har hon en viktökning på 194 gram. Så jag tror att hon är dräktig och om hon fortsätter att öka i vikt så blir jag helt säker.

Av Lotta - 14 februari 2012 08:16

Jag önskar er alla en underbar "Alla hjärtans dag"...


 

Av Lotta - 13 februari 2012 09:32

Måndag och ny vecka som startar med strålande sol   


Dagens bild blir på Elliot...


 

Av Lotta - 12 februari 2012 10:56

Vilken dag vi har här i Stockholm, solen skiner och det ser ut att bli en fantastisk vinterdag. Hade jag kunnat så skulle jag ta en härlig promenad men tyvärr orkar jag inte gå några längre sträckor med kryckor. Mina katter njuter också för jag tog en bild nyss där Cassis ligger i solen på fönsterbrädan och Alice i klöstornet...Georgia ligger bakom Alice men henne ser man inte på bilden. Nu ska jag släppa ut dom på balkongen.


   

Av Lotta - 11 februari 2012 09:58

Nu har jag fått mitt personliga mobilskal, dom har tonat ner färgerna lite för på min bild är det skarpare färger...kanske för att det inte ska bli för stora konstraster. Så nu pryder Miss Georgia min mobil...


   

Av Lotta - 9 februari 2012 10:35

Här hemma håller vinterpälsen på att falla av katterna, jag kammar och kammar men det verkar aldrig ta slut. Så just nu ser katterna rätt luggslitna ut med tunn svans och utan vacker krage. Tog en bild på Clara som älskar att bli kammad så här ser man bara några tester till krage...


 

Av Lotta - 8 februari 2012 10:22

Tänk om man hade röntgensyn och då kunde se tidigt om en hona blivit dräktig efter parning, jag tycker dessa tre veckor går så långsamt innan man kan se dräktighetstecken. Jag vägde Georgia i måndags och då var hon på dag 12 och hade ökat 137 g, förra kullen ökade hon 19 g på dag 12. Jag hoppas att parningen tog och att hon inte bara fått ökad aptit men jag får hålla mig till tåls tills nästa vecka då jag förhoppningsvis får se "hallon".


Tänk om katter kunde tala...

 

Av Lotta - 5 februari 2012 09:46

Idag ska jag på Stockholms lokala träff för sibiriska katter och det ska bli så roligt att få prata katt. Det var så länge sedan vi i Stockholm hade en träff så jag ser verkligen fram emot detta och jag hoppas att det är många som kommer. Och sedan har jag en önskan om att solen tittar fram och att ni alla får en underbar söndag.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards