S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 12 mars 2012

Dag 46

Av Lotta - 12 mars 2012 10:33

Georgia är nu på dag 46 och har ökat 576 g, enligt vägmetoden ska det vara 3 kattungar medan jag trodde 4 kattungar...men jag börjar tro att vägmetoden kan ha rätt. Georgia är nämligen större på ena sidan så det kan vara två på den och en på andra sidan. Men förra gången så var hon väldigt ojämna och då var det fyra kattungar...då det tog så lång tid mellan unge 1 och 2 så misstänker jag att det låg tre på ena sidan och en på andra. Igår kväll låg hon på rygg bredvid mig och jag la handen på magen...plötsligt kände jag hur det buffade där inne    det är väldigt tidigt och faktiskt en dag tidigare än förra gången som var på dag 46. Mina andra honor har jag oftast inte känt fosterrörelser förrän runt dag 50 så jag vet inte om Georgia bär kattungarna på ett annat sätt. Tog en bild på henne igår kväll innan hon kom till mig i soffan...


 

 
 
Monica

Monica

12 mars 2012 11:43

De ligger lite hur som helst i magen, har jag förstått. Trodde också att de låg på varje sida förut men fick förklarat för mig att de kan ligga hur som helst. Evita putade också mer på ena sidan och det var två. Säkert låg de tvärs över och vickade på tårna samtidigt som de vinkade med frambenen. :-D

http://www.monicap.se

 
Marie

Marie

12 mars 2012 19:27

Blir spännande att se vad som gömmer sig i vackra Georgias mage <3

Nessa var rejält ojämn när hon väntade blommorna, men de var 6 st. De fyra vita kom i extremt snabbt tempo medans de två svartmönstrade kom efter en ganska lång paus, låg de så i hornen kanske?


Kram
Marie & sessorna i vitt

http://blogg.sessans.com

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

12 mars 2012 23:52

Å, vad jag blir avundsjuk. Det är så mysigt att känna när kattungarna sparkas. :) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Kattfamiljen

Kattfamiljen

13 mars 2012 17:32

Mysigt att det snart blir kattbebbar. Måste vara jättehäftigt att känna dom sparka :-)

http://kattfamiljen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards