S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under mars 2012

Av Lotta - 11 mars 2012 10:15

Söndagen startar med sol, kan det bli bättre? Jag hoppas att våren är på väg för nu har jag lagt undan min dunjacka och tagit fram dunvästen istället. Balkongdörren står öppen så alla katterna ligger där ute och jag ska snart göra dom sällskap och efter lunch får jag allergibesök. Tog en bild på Alice igår när hon gömmer sig bakom gardinen...


 

Av Lotta - 10 mars 2012 12:27

Georgia är nu på dag 44 och ett foster väger nu ca 18 g och är ca 7 cm lång. Här är en bild på ett foster mellan dag 44-48...


 



Av Lotta - 8 mars 2012 10:08

Georgia är idag på dag 42 och jag har vägt henne, enligt vägmetoden så har hon ökat 131 gram mellan dag 35 & 42 vilket då ska betyda att det är 3 kattungar i magen. Men jag tror inte att detta stämmer utan gissar på 4 kattungar...vi får se vilken som har rätt i slutet av mars.

Av Lotta - 6 mars 2012 08:23

Den sista tiden har det varit många som hört av sig om att få besöka oss och våra katter för att se om de tål rasen. Jag har nu bokat in besök de två kommande helgerna men sedan tar jag paus då jag vill att Georgia ska få lugn & ro inför förlossningen och efter det tar jag inte emot besök förrän kattungarna är 4-5 veckor gamla. Jag får hänvisa er andra som vill testa er allergi att höra av er till testhem@sibiriskkatt.nu för att få info om närmaste testhem.

Av Lotta - 4 mars 2012 10:37

Stewart från Diamantkullen HCM-testades när han var 10 månader (sept 2010) och fick då resultatet equivocal vilket gjorde mig förvånad då hans mamma Alice och mormor Cassis är vältestade med väldigt fina hjärtan. För ett par veckor sedan testades han om och denna gång blev resultatet normal...helt underbara nyheter. Han är nu 2 år och 4 månader gammal och fortfarande fertil. Sätter in några gamla bilder på honom från en utställning, om jag inte minns helt galet så var han 8 månader och vägde 5,7 kg...man ser på bilderna att han har tyngd i kroppen när domaren lyfter upp honom.


       

Av Lotta - 1 mars 2012 10:37

Georgia är nu på dag 35 och jag har vägt henne nu på morgonen, hon har ökat totalt 385 g. Nästa torsdag ska jag väga henne igen och då få en ungefärlig uppfattning om hur många kattungar det är i magen. Förra gången hon var dräktig så skulle hon ha 5 kattungar i magen enligt vägmetoden men det var 4...vi får se vad det visar denna gång.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards