S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2012

Av Lotta - 13 april 2012 10:10

Idag är det fredag den 13 vilket tydligen inte ska vara en otursdag utan istället en dag då det sker mindre olyckor...kanske för att vi är mer försiktiga? Imorse när jag klev upp ur sängen och tittade in i bolådan möttes jag av två pigga små kattungar så kameran åkte fram. Jag och katterna önskar er alla en trevlig helg...


 

 

Av Lotta - 12 april 2012 11:23

Det händer inte så mycket i bolådan men ibland så är tulpanerna vakna och då märker man att de är nyfikna. Tänkte ta lite bilder nu på förmiddagen men kattungarna var så trötta. Ben hade ryggen mot mig och sov så gott...


 


Chantal sussar också sött...


 


Snälla matte kan du inte låta oss sova...


 

Av Lotta - 11 april 2012 10:34

Jag har skrivit några inlägg här på bloggen om min sjukdom CRPS typ 2 som jag fick år 2001. Det är ju en sjukdom som tack och lov inte drabbar så många och informationen är dålig, finns knappt något på svenska utan det mesta hittar man på engelska. Jag vet att det är en del som hittar till min blogg genom att söka på CRPS och en del lämnar även en kommentar. När jag fick min diagnos så kände jag mig väldigt ensam men via internet fick jag kontakt med några andra drabbade i Sverige och jag kände att jag fick ett stort stöd och vi kunde tipsa och ge råd till varandra. Så om ni har denna sjukdom, är anhörig eller bara intresserad så får ni gärna höra av er till mig, ni kan skriva till mig på denna ADRESS

Av Lotta - 10 april 2012 10:53

Nu har både Chantal och Ben öppnat ögonen och genast blev dom mer personliga, när jag håller dom så piper de men så fort jag börjar prata och titta dom i ögonen så tystnar de..och vi tittar på varandra   


Jag börjar tro att Ben dessutom är solid, det är inte lätt med rött men jag tror att han har spökmarkeringar och är solid som mamma Georgia.


 

Av Lotta - 9 april 2012 10:31

När kattungarna är så här små så händer det inte så mycket i bolådan men ändå kan man bli sittande där och bara njuta av dom små underverken. Chantal har nu börjat öppna ögonen så snart gör nog Ben också det. Här ser ni på bilden att hon öppnat små glipor...


 


Mina små tulpaner, kom och ät...

 


Är mjölkbaren öppen så måste man skynda sig dit...

 


Flytta på dig så att jag kommer fram...

 


Okej jag lägger mig här borta på rygg så får du plats...

 

Av Lotta - 8 april 2012 10:22

Tulpankullen är nu 1 vecka och dom växer så det knakar och jag undrar vad mamma Georgia har för "växtnäring" i mjölken. Tog några bilder nu på morgonen och först ut är...


Ben 225 g...


  

  


Chantal 240 g...


  

  


Och två kullbilder...


  

 

Av Lotta - 6 april 2012 10:24

Jag gjorde min sista dag på rehab igår så nu kommer jag att blogga oftare än jag gjort de sista 13 veckorna. Nu tar vi lite påskledigt men på söndag är det dags för nya bilder när kattungarna blir 1 vecka. Jag och katterna önskar er alla en GLAD PÅSK och hoppas att ni får en massa gott godis av påskharen.


Här ligger mina små tulpaner hos mamma Georgia...mjölkbaren är öppen   


 

Av Lotta - 4 april 2012 11:26

Jag har så länge önskat mig att få en tulpankull då det är min favoritblomma, de tre sista gångerna har det inte passat då jag vill ha flera ungar och av olika kön men nu tar jag detta tema trots att det bara blev två kattungar. Kattungarna växer så det knakar för mamma Georgia har massor med mat och det är ingen trängsel i mjölkbaren. Så nu vill jag presentera tulpan kullen för er...


Lady Chantal

Födelsevikt 107 g och dagens vikt är 158 g...


  

  


Ben van Zanten

Födelsevikt 110 g och dagens vikt är 145 g...


  

  


Lady Chantal är en vit tulpan och jag älskar vita tulpaner och honan har ju lite vitt på sig, Ben van Zanten är en julröd tulpan så jag tyckte det var passande på en röd hane.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards