S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2012

Av Lotta - 23 maj 2012 10:34

Idag ska jag till KS på återbesök efter mitt batteribyte, ska äntligen bli av med stygnen/stiften som sitter precis vid byxlinningen. Ska då även kolla programmeringen och jag hoppas på att det kan bli ännu ett program som jag kan köra när höften värker...har mest ström i högra benet där min CRPS är.


Tog några bilder igår på Ben, han ser lite filosofisk ut...undrar vad han tänker på...


 

 

 

Av Lotta - 21 maj 2012 11:22

Närbild på Chantal...


 


Och på Ben...


 

Av Lotta - 20 maj 2012 10:32

Nu är kattungarna 7 veckor och det är en underbar ålder...man har inte tråkigt en sekund när charmtrollen är vakna. Man märker även deras personligheter väldigt tydligt nu, Chantal är en tjej som är tuff och vågar mycket, hon klättrar överallt och kastar sig ut trots en rejäl höjd...hon klättrar även ner med huvudet före från höga klöstornet. Ben är en riktig myskille som gärna söker sig till oss människor för att gosa, han älskar att ligga på rygg och bli klappad på magen. Men när Ben & Chantal busar med varandra så är det oftast han som har övertaget men Chantal ger sig inte så lätt. Så fort det är dags för vila så söker de upp varandra för att ligga nära...syskonkärlek   


Ben 7 veckor...

 

  

  

  

 

Chantal 7 veckor...

 

  

  

  

 

Och några kullbilder...

 

  

  

 

Av Lotta - 19 maj 2012 12:04

Åh vad det är tråkigt, det släpptes ett nytt dataspel i början av veckan som alla i världen verkar spela...även de andra som bor här hemma...jag ser dom bara när det är matdags eller fika. Så jag roar mig med att fota kattungar och spela Wordfued med mina vänner, är det någon som är sugen på att spela så heter jag clarellis. Här kommer några bilder från igår...


 

 

   

Av Lotta - 18 maj 2012 11:03

Kattungarna har vågat sig ut på balkongen sedan ett par dagar och idag har de för första gången klättrat upp i klösträdet som står där. Nu när inte solen skiner ute så blir det inte så varmt vilket gör att alla katterna gärna ligger där hela dagarna. Här undersöker Ben & Chantal balkongen...


 


Chantal...


 


Och Ben som klättrat in i "huset" på klösträdet...


 

Av Lotta - 17 maj 2012 11:19

Vi har tagit in en stor toalett i vardagsrummet med klumpbildande sand för att lära kattungarna gå på den, mycket enklare att rensa och det skvätter inte ut sand överallt när den har tak. Ben var snabbt där och hoppade in...


 

 


Nä jag tror jag går till vår lilla toalåda...


 

Av Lotta - 16 maj 2012 12:50

Igår kväll hittade jag Chantal knaprande på de stora katternas torrfoder, jag flyttade bort henne till kattungarnas skål och hon åt en stund men gick sedan över till den andra skålen igen...så stor är hon inte, jag måste nog flytta upp skålarna på bänken så länge. Tog några bilder på henne igår...


 

 

 

Av Lotta - 15 maj 2012 10:11

Jaha då är kattungarna överallt så nu har avspärrningen mellan vardagsrummet och hallen tagits bort, de kom på att de kunde gå vidare till köket och ut i lägenheten. Dom har tidigare  varit bara i vardagsrummet trots att ingen avspärrning funnits mot köket i vår öppna planlösning för att jag lättare ska kunna komma fram med mina kryckor. Imorse när husse gick upp för att ge dom mat så kom dom med Georgia från vårt sovrum...de har alltså sovit under vår säng utan att vi märkt det. De har säkert haft en upptäcktfärd i lägenheten under natten och nu far de omkring här hemma.

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards