S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under maj 2012

Av Lotta - 14 maj 2012 13:46

Igår kväll var det full rulle på både de stora katterna samt kattungarna, Ben & Chantal for upp & ner i soffan och härs & tvärs över golvet för att tvärt somna i soffan...


 

Av Lotta - 13 maj 2012 13:13

Tänk att halva tiden redan har gått, idag är kattungarna 6 veckor   


Jag kunde tyvärr inte fota så mycket efter min operation men några bilder blev det.


Ben 6 veckor...

 

  

 

Chantal 6 veckor...

 

  

 

Och två kullbilder...

 

  

 

Av Lotta - 11 maj 2012 09:27

Jag kom hem igår och operationen gick bra men jag har ont precis som det ska efter en op. Jag blev lovad ett uppladdningsbart batteri nästa gång om ca 1,5 år. Dom hade inget sånt för det är så fruktansvärt dyrt och man måste få godkänt att det verkligen är nödvändigt för patienten och sedan beställa ett sådant till operationen. Men de har nu insett att det är större kostnader att byta med 1,5 år emellan mot att ha ett uppladdningsbart i 10 år...och jag slipper alla dessa operationer. Nu ska jag ta det lugnt i några dagar men jag är snart tillbaka med nya bilder på sötnosarna. Alla katterna blev så glada när jag kom hem och jag la mig en stund i soffan och vips hade jag både Ben & Chantal hos mig...rena medicinen att få gosa med små dunbollar.


Sedan har jag en efterlysning, du Nicole som skrev en kommentar till mitt förra inlägg "Operation". Jag vet inte hur jag ska kontakta dig men du kan väl mejla mig och adressen hittar du HÄR

Av Lotta - 8 maj 2012 16:19

Jag upptäckte i förra veckan att batteriet till min ryggmärgsstimulator började ta slut och jag blev då uppsatt på akutlistan för operation då batteriet bara har ström i ca 14 dagar när den indikerar att det sinar. Nyss ringde de från KS och de har klämt in mig för operation imorgon. Så nu blir det tyst här på bloggen ett tag.

Av Lotta - 8 maj 2012 13:37

La ju ut några bilder på Chantal igår så idag blir det två bilder på Ben...


 

 

Av Lotta - 8 maj 2012 11:03

Nu har även Ben hittat till skålen med torrfoder, det här var ju riktigt smaskigt...


 

Av Lotta - 7 maj 2012 14:14

Idag har jag klippt klorna på kattungarna för första gången och som vanligt var det inte så lätt. Chantal skrek när man höll i henne så mamma Georgia blev orolig men nu är både hennes och Bens klor fina...han protesterade inte lika högt. Så nu sitter jag här med några små rivmärken på mina händer och nu behöver jag inte klippa dom förrän om 1-2 veckor igen.


Några bilder på Chantal med nyklippta klor...


 


Kolla in hennes morrhår...


 

 

Av Lotta - 6 maj 2012 11:05

Nu är kattungarna 5 veckor och de har blivit små busfrön, de äter mat men än så länge är det bara Chantal som knaprar på torrfodret. Ben har nu gått om Chantal i vikt trots att han bara äter "blötmat" & diar.


Ben väger nu 664 gram...

 

  

  

  

 

Chantal väger nu 632 gram...

 

  

  

  

 

Och några kullbilder...

 

  

  

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards