S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 28 september 2012

Bra kundservice

Av Lotta - 28 september 2012 12:48

Mina katter äter Royal Canins Exigent 35/30 sedan flera år men för ca 3 veckor sedan öppnade jag en ny 10 kg säck och plötsligt började de kräkas alla fem ca 1-2 ggr om dagen. Trodde att jag fått med mig något hem och att de smittade varandra men de var pigga och när de kräktes så var det en stund efter att de ätit så torrfodret hade inte riktigt luckrats upp. Efter 2 veckor så var jag till veterinär som sa åt mig att ge dom ett speciellt foder som ska lugna magarna i en vecka och helt plötsligt så slutade de kräkas. I onsdags så började jag ge dom Exigent igen och efter några timmar så kräktes Elliot, sedan var det Claras tur och därefter Cassis så då började jag misstänka fodret och tog genast bort det. Ringde RC och berättade allt och frågade om det kunde ha blivit något fel då de ätit detta torrfoder i flera år och fullkomligt älskar maten. De bad mig om produktionsnr och bad mig skicka in 1 dl så att de kan testa det. Idag så fick jag 2 presentcheckar på varsin 10 kg valfri säck. Och jag har nu beställt ett annat foder som ska vara bra för känsliga magar nu när tarmluddret kan vara lite skadat efter dessa kräkningar. De får nu fodret som jag köpte av veterinären och ingen mer har kräks. De var så trevliga på RC när jag ringde igår morse och tackade mig för att jag hörde av mig och jag hoppas att jag får ett svar på vad som var fel i denna säck och att mina katter kan äta denna sort längre fram när magarna mår bra.

 
 
Margita

Margita

28 september 2012 15:22

Verkligen bra service! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

28 september 2012 16:28

Håller med Margita, vilken bra kundservice. :) Våra katter (förutom Ella då) äter oxå Exigent. *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards