S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 1 november 2012

November är vår månad

Av Lotta - 1 november 2012 05:46

Nu i november vill vi som är drabbade av den neurologiska sjukdomen CRPS upplysa och informera att vi & sjukdomen finns. Att oktober är rosa vet de flesta om men att november är orange vet bara några här i Sverige men ute i världen finns det fler som tyvärr är drabbade av denna hemska sjukdom. Jag själv fick CRPS år 2001 och hade turen att få diagnos redan efter 5 månader, det finns många som går i flera år utan att få diagnos pga okunskapen i sjukvården. När jag nu sitter och skriver detta så har jag ännu inte lyckats få någon sömn pga mina smärtor och jag förstår inte hur mycket kroppen orkar...förhoppningsvis får jag några timmar nästa natt.


Här är en liten film som beskriver rätt bra hur det är att leva med CRPS...


Så kom ihåg, november är orange...

 

 
 
Margita

Margita

3 november 2012 09:23

usch, lider med dig. Det måste vara fruktansvärt. Min mamma lider av smärta pga psoriasisartrit och en skada i ryggen efter ett fall för många år sen så jag ser på nära håll hur jobbigt det är med smärta. Hoppas verkligen att man snart kan hitta ett botemedel eller lindring. Är det lika många män som kvinnor som drabbas tro? Bra att du informerar om detta syndrom! och hoppas du får sova nästa natt!!

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards