S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg den 15 november 2012

Av Lotta - 15 november 2012 18:22

För 3 år sedan så upptäckte veterinären att Elliot hade tandköttsinflammation, han fick då behandling med muntvätt & antibiotika men det blev bara värre. Då gjordes en biopsi för att se var inflammationen berodde på så att rätt behandling kunde sättas in. Det visade sig tyvärr vara en kronisk inflammation pga av en bakterie som är väldigt vanlig men på Elliot så biter inte behandlingen. Han har gått på antibiotika, kortison vilket inte alls är bra i längden samt smärtstillande. Han har nu haft sin inflammation i 3 år och i augusti så kollade veterinären munnen när han ändå var sövd och det såg ut som vanligt, rött & irriterat. Men den sista tiden har jag reagerat på att det luktat ovanligt illa ur hans mun och att jag inte alls sett han äta torrfoder utan endast blötmat. Han har även sjunkit i rang och är nu längst ner efter att ha varit högst upp...vårt lejon. Så när det nu var dags för årlig vaccination beställde jag även en undersökning av munnen. När veterinären tittade så såg jag att det inte alls var bra på hennes ansiktsuttryck, på dessa 3 månader har han blivit väldigt dålig och det ser nästan ut att ha ruttnat i tandköttet och tyvärr ser det inte lovande ut. Vi vägde honom och han har gått ner 650 g sedan mitten av augusti och han mår väldigt dåligt och har ont. Nu har han fått mer antibiotika & smärtstillande och ska tvätta munnen varje dag med Hexarinse...jag har nyligen gjort det och det blöder och lossnar bitar...stackars Elliot vad ont han har. Jag ska nu ge honom medicin och tvätta i 10 dagar och sedan återkomma, veterinären sa att vi kan hoppas att det ska bli bättre men att prognosen inte ser så lovande ut. Blir det inte bättre så måste jag tänka på att Elliot har fruktansvärt ont och att ta det hemska beslutet att låta honom somna in. Är så ledsen just nu men hoppas att det vänder för min Elliot   

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards