S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2013

Av Lotta - 30 april 2013 10:55

Jag gjorde en beställning på Zooplus , skulle köpa kattsand och mjölkersättning men lyckades även klicka hem ett nytt klösträd till de kommande kattungarna. Mitt gamla lilla träd har hamnat på soptippen så det var nödvändigt. Katterna här hemma älskar att ligga i klöstornet så det blev en minivariant och dessutom hade det en "basketkorg" som är poppis.


 

Här godkänner Georgia & Cassis det nya klösträdet...


 

Av Lotta - 29 april 2013 10:49

Georgia ligger gärna på rygg nu när hon börjar bli tjock och hon tycker om att man lägger händerna på magen, idag kände jag hur det "buffade" och det är lika fantastiskt varje gång. Svårt att veta hur många det är i magen då hon gick ned i vikt och inte ökade förrän senare i dräktigheten. Just nu tror jag att det kan vara fyra kattungar i magen...om ca två veckor får jag svaret...


 

Av Lotta - 28 april 2013 09:02

Georgia är nu på dag 49 och hon ökar mer och mer för varje dag och det ska bli spännande att se hur många som gömmer sig i magen. Fostret är nu ca 9,5 cm och väger runt 40 g och nu börjar det få lite päls. Här är en bild på ett foster mellan dag 48-60...


 

Av Lotta - 23 april 2013 15:37

Idag har jag varit och hälsat på Nina som bor hos fodervärd, hon är nu 8 månader och en riktig kelig kattfröken...


 

 

 

 

 

Av Lotta - 22 april 2013 09:11

Hipp hipp HURRA för Georgia som fyller 4 år idag!

Ett stort GRATTIS till alla hennes syskon   


 

Av Lotta - 21 april 2013 10:24

Nu har det det gått 6 veckor sedan parning och fostret är ca 7 cm och har en vikt på 18 g. Här är en bild på ett foster mellan dag 38-44...


 

Av Lotta - 20 april 2013 11:00

Tänk vad annorlunda denna dräktighet är, vid alla mina andra kullar har honorna ökat stadigt i vikt från dag 21 och så har det även varit vid Georgias två andra dräktigheter. Men nu när hon väntar sin tredje kull så gick hon ner i vikt tills jag vägde henne i onsdags och efter det har hon ökat ordentligt, tog en ny vikt idag och hon har ökat 56 g sedan igår, totalt 123 g på tre dagar.

Av Lotta - 19 april 2013 11:11

Jag skrev ju den 6 april att jag nästan var helt säker på att Georgia var skendräktig då hon inte gått upp i vikt utan istället minskat 15 gram. Så jag har ställt in mig på att hon varit tom i magen och väntat på nytt löp. Men så i onsdags på dag 38 fick jag för mig att väga henne igen för hennes tuttar är så stora och hon uppför sig som om hon var dräktig vilket dom gör vid skendräktighet. Vägde och upptäckte att hon ökat 100 gram vilket fick mig att börja fundera på om hon inte trots allt har något i magen, vägde igår igen och då hade hon ökat ytterligare 31 g, vägde idag och då var det 36 gram till, på dagar har hon ökat 67 g. Så min magkänsla hade fel för första gången...jippie hon är dräktig trots allt   

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards