S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under december 2011

Av Lotta - 31 december 2011 10:41

Så här på årets sista dag är det många som avger nyårslöften, det var det länge sedan jag gjorde. Men jag har en stående önskan om att det nya året ska bli ett operationsfritt år men tyvärr var det länge sedan den önskan gick i uppfyllelse, jag hoppas att min önskan slår in denna gång. Många drömmer om rikedom, gå ner några kilon, nytt jobb m.m, jag drömmer om att få vara smärtfri en månad och få göra sånt jag nu inte klarar av. Fast jag tror att det skulle bli fruktansvärt jobbigt fysiskt & psykiskt när smärtorna kom tillbaka efter en smärtfri period. Men jag & katterna hoppas att ni alla får en fantastisk nyårsafton utan för många smällare & raketer som skrämmer våra fyrbenta djur, fast mina katter brukar sitta i fönstret och titta på den sprakande himlen.


Gott nytt år...

 

 

Av Lotta - 30 december 2011 09:21

Såg en bild på Facebook som jag lånade, det är kaffemuggar med katter på och svansarna är öron. De ser roliga ut men är ändå lite för mycket för att jag själv skulle vilja ha dom...


 

Av Lotta - 29 december 2011 11:17

Nu är det lite mer än en månad sedan katterna fick sitt klöstorn, de älskar verkligen att ligga längst upp och ofta ser man dom ligga tillsammans två och två. Men ingen har ännu klöst på tornets väggar och jag har försökt att visa dom att det går genom att sätta tassarna emot tornväggen. Mina katter vet att dom inte får klösa på möbler och jag tror att de tycker att klöstornet är en möbel då den inte alls ser ut som de andra klösträden med sisalrep, vilka ordentliga katter jag har. Här ligger Georgia & Alice tillsammans...


 

 


Och här är det Alice & Cassis...


 

Av Lotta - 28 december 2011 10:21

Jag blir så glad över alla hälsningar från utflyttade kattungar, igår fick jag först en hälsning från Miss Virginia...


 


Och sedan fick jag ett kort med posten från Myra (Estelle)...


 

 

Av Lotta - 27 december 2011 10:20

God fortsättning allesammans!

Hoppas att ni haft en lika lugn & skön jul som jag har haft med familjen, idag åker min äldsta dotter hem till sig och imorgon åker den andra och sedan blir det bara vi och alla katterna kvar här hemma. Jag fick en julhälsning och några bilder från Mozart...


 

 

Av Lotta - 23 december 2011 13:20


Jag och katterna önskar er alla en underbar och fridefull jul...


    



Av Lotta - 23 december 2011 10:10

Jag har fått en till julhälsning från en kattunge och hans nya familj, det är Syntax som ligger och väntar på tomten...


 

Av Lotta - 22 december 2011 09:24

Jag såg en transportväska för katter på en sida, det är en väska som man använder när man ska flyga med en katt men jag reagerade på priset då den kostade 1995 kr. Nog för att man vill köpa det bästa till sina älskade katter men det var ett rejält överpris tycker jag. Jag flög ju med Alice när hon skulle på parning första gången då hanen bodde i Skellefteå, då använde jag en svart transportväska från Rusta för 149 kr. Den är svart med både handtag och sele så att man kan bära den över axeln, den har även en lucka på sidan och ett öppningsbart fönster samt en hake att spänna fast eventuellt koppel inuti. Den fungerade alldeles utmärkt att sätta under flygstolen vid start & landning och under resan kunde den vara i mitt knä.


Denna väska kostar 1995 kr, skulle ni betala det priset...

 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards