S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2012

Av Lotta - 31 augusti 2012 10:20

Vi håller på att göra om lite här hemma, vårt arbetsrum ska bli ett kombinerat arbets/tv-rum och vi har beställt en ny soffa till vardagsrummet som ska vara utan tv. För att få plats med en soffa i arbetsrummet så har vi tagit bort garderoberna och det ihopbyggda klösträdet som gick upp över garderoben. Igår kom det nya klösträdet som jag beställde från Zooplus, det är ännu ett Banana Leaf träd som är fristående och katterna älskar det...det plingade så fint från leksakerna som hänger på och vi får se hur länge de sitter kvar. Tog några bilder nu på morgonen men tyvärr blev dom lite mörka då det ösregnar ute...


 

 

Av Lotta - 30 augusti 2012 11:24

Idag hade jag ett läkarbesök på morgonen och passade då på att shoppa lite efteråt, i en inredningsbutik hittade jag en sådan söt liten mus i rostfritt stål i form av en dörrstopp. Den kände jag att katterna ville ha (egentligen matte) så nu ligger den och stoppar så att badrumsdörren inte går igen där katterna har några toalådor....


 

Av Lotta - 24 augusti 2012 13:27

Just nu så händer det inte mycket här hemma på kattfronten, alla katter sover siesta. Fyra är ute på balkongen där det är underbart att vistas denna tid på året, jag brukar kunna sitta i t-shirt till slutet av oktober. Georgia har blivit återställd i sin vikt efter kattungarna och nu börjar pälsen att växa ut igen...


 


Hennes mamma Cassis tar det lugnt i stolen...


 


Och här ser man Cassis, Clara & Alice...


 


Medan Elliot håller sig inne i soffan...


 


Önskar er alla en trevlig helg!

Av Lotta - 17 augusti 2012 11:47

Jag letade efter en sak på nätet och såg av en händelse denna söta vägghängare, tyvärr har jag inget behov av den men jag måste visa den för er. Ni hittar den HÄR


 

Av Lotta - 16 augusti 2012 11:16

Fick veta igår att Mr Linux från IT-kullen gjort HCM-test och att hans hjärta såg fint ut   


Ska snart åka till djurkliniken för att vaccinera hans mamma Georgia, tog fram stamtavlorna och ser att även Cassis behöver påfyllning så jag får beställa en ny tid till henne nästa vecka.

Av Lotta - 15 augusti 2012 10:00

Tyckte att det var länge sedan jag la upp några bilder på Alice så igår plockade jag fram kameran. Idag när jag skulle beskära dom så såg jag hur pälsen ser ut, bilder avslöjar verkligen och det går inte att slippa undan. Alice behöver ett bad och så fort min rygg tillåter får hon gå på "Spa Clarellis" där vi då startar med kloklippning & kamning för att sedan få en masserande dusch med ett schampo som doftar ljuvligt och efter det lite balsam. Därefter blir det en föning och sedan är hon en vacker prinsessa på residens S*Clarellis. Hoppas att jag får en bra ryggdag snart...


 

 



Av Lotta - 10 augusti 2012 10:38

Elliot har alltid varit väldigt kelig och vill alltid ligga på eller nära en, men nu efter lejonklippningen så är han säkert världens gosigaste katt   . Han njuter av att inte bli kammad mer än på kragen & svansen och ska ligga i knät hela tiden...med en katt på över 6 kg i knät får man ingenting gjort här hemma   .


Tog en bild framifrån och då ser man nästan inte att han är klippt...


 


Mot denna bild...


 

Av Lotta - 8 augusti 2012 15:08

Som jag skrivit förut så har min Elliot helt fel päls, den är mjuk med mycket underull och inte alls som en sibirisk päls ska vara. Han får lätt tovor och nu på sommaren så har han extra mycket päls så man ska helst kamma både morgon & kväll. Medan de andra katterna kommer springade upp i knät när man tar fram kam & borste så flyr Elliot under soffan, det är en kamp varje gång. Han lider när man ska försöka kamma bort en tova så efter 7 år gav jag upp och ringde veterinären. Beställde tid för en lejonklippning samt att de skulle ta bort ev tandsten om han hade någon när han nu ändå fick lugnande. Hans tänder såg så fina ut så det blev endast en lejonklippning idag och nu har han kommit hem. Och han verkar faktiskt nöjd och vi har gosat en stund i soffan, mitt "lilla" lejon...


 

 


Clara kollar in nya frisyren...

 


Så här såg han ut för 2 veckor sedan...

   

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards