S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Jag gav upp

Av Lotta - 8 augusti 2012 15:08

Som jag skrivit förut så har min Elliot helt fel päls, den är mjuk med mycket underull och inte alls som en sibirisk päls ska vara. Han får lätt tovor och nu på sommaren så har han extra mycket päls så man ska helst kamma både morgon & kväll. Medan de andra katterna kommer springade upp i knät när man tar fram kam & borste så flyr Elliot under soffan, det är en kamp varje gång. Han lider när man ska försöka kamma bort en tova så efter 7 år gav jag upp och ringde veterinären. Beställde tid för en lejonklippning samt att de skulle ta bort ev tandsten om han hade någon när han nu ändå fick lugnande. Hans tänder såg så fina ut så det blev endast en lejonklippning idag och nu har han kommit hem. Och han verkar faktiskt nöjd och vi har gosat en stund i soffan, mitt "lilla" lejon...


 

 


Clara kollar in nya frisyren...

 


Så här såg han ut för 2 veckor sedan...

   

 
 
Ingen bild

Sandra

8 augusti 2012 15:29

Tuff frissa! Allan ska få nåt liknande i morron tror jag!

 
Margita

Margita

8 augusti 2012 16:38

Lika fin som min Agnes! :) Skönt för honom.

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Suzan

8 augusti 2012 17:12

Skönt för både honom och dej att slippa jobbet med pälsen varje dag , har en hemma som har sådan tråkig päls som är mjuk och bara tovar sig. Har haft samma funderingar .
Kram

 
Ingen bild

therese.forsling@gmail.com

8 augusti 2012 19:28

Vilket MODE-LEJON!!

 
Busungarnas Sussie

Busungarnas Sussie

8 augusti 2012 20:56

SÅÅÅÅ underbar!!! <3

http://www.busungarnas.se

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

9 augusti 2012 22:04

Så fin han blev och himlars vad tuffa boots han fick! :D Dolces päls börjar mer och mer komma tillbaka. :) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Eva Elblaus

Eva Elblaus

11 augusti 2012 21:05

Mäster katten i stövlarna <3

http://www.tsarhegens.se

 
Ingen bild

Anna-Maria J

13 augusti 2012 17:39

Vilken lejonklippning med snygga stövlar också. Vacker är godingen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards