S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under februari 2011

Av Lotta - 28 februari 2011 09:04

Nu är Georgia hemma igen, vi hämtade hem henne igår vid middagstid. Man har inte sett någon fullbordad parning utan bara försök, om tre veckor vet vi om dom lyckats få till det i smyg utan publik. Georgia löper fortfarande och hon hann knappt ur buren förrän hon flirtade med stackars kastrerade Elliot. Så även denna natt har hon ropat och ropat...vi är alla lite trötta nu på morgonen.

Av Lotta - 27 februari 2011 10:22

Min dotter har gjort ett bildspel på Släktnamnskullen som jag lagt upp på hemsidan och jag tänker även visa det här på bloggen. Namnet Estelle betyder "stjärna" vilket ni förstår om ni har ljudet på...



  
 

Av Lotta - 26 februari 2011 09:12

När vi lämnade Georgia hos hennes dejt så tog jag några bilder på snygga Lodur. Har fått information om att dom närmat sig varandra igår men man har inte sett några parningar så jag hoppas att kärlek snart uppstår mellan dom två.


Georgias snygga dejt...


  

  

  

Av Lotta - 25 februari 2011 10:33

Nu är det snart dags för Estelle att flytta hemifrån, hon blir hämtad ikväll. Det är aldrig lätt när kattungar ska flytta men fy bubblan vad svårt när det bara är en kattunge i kullen. Tog några sista bilder igår kväll på det lilla charmtrollet tillsammans med sin mamma Alice...


  

  

Av Lotta - 24 februari 2011 10:54

Matte, varför är mamma Alice och moster Georgia så konstiga? De bara ropar och ropar men när jag kommer så vill de inte leka...kan du förklara för mig...


  

Av Lotta - 23 februari 2011 14:50

Äntligen löper Georgia...tänk att honor kan dra igång varandra. Nu får vi se hur nattsömnen blir med två ropande honor. Nu ska Georgia äntligen få åka på dejt hemma hos Lodur och jag hoppas att kärlek uppstår mellan dom två   

Av Lotta - 23 februari 2011 11:39

Tänk så smidigt & bekvämt vi har det nu för tiden, det mesta kan man köpa på internet och man behöver knappt gå ut. Har precis beställt mat till katterna hos Foderbilen och även lagt in en beställning till oss tvåbenta hos Mataffären.


Foderbilden kör ut varorna och ställer dom vid dörren och Mataffären leverar in i hallen, jag har börjat beställa mat & basvaror varannan vecka och sedan kompletterar vi med frukt, grönsaker, kött och bröd m.m


Nattsömn har det inte blivit mycket av, Alice har ropat och ropat men ingen fertil hane finns i närheten...när löpet är över blir det p-piller. Blir lite orolig att grannarna störs, har frågat om dom hör katterna när dom har kvällsrace och fått till svar att dom inget märker. Jag tror att det är bra isolerat för jag märker inte av grannarna förutom när de spolar kraftigt i köket.

Av Lotta - 22 februari 2011 14:43

Just nu har jag en hona som löper här hemma...tyvärr är det fel hona. Alice har börjat löpa på Estelles 12 veckorsdag, hon sjunger vackert och flirtar med Elliot som bara tycker att hon är jobbig. Nu hoppas jag att hon "drar igång" Georgia med sitt löp så att Georgia snart får sin dejt med Lodur.  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards