S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under september 2012

Av Lotta - 30 september 2012 15:11

Vad vore veckan utan sköna söndagar, både vi två & fyrbenta tar det lugnt...


 

Av Lotta - 29 september 2012 11:46

Jag har ju glömt berätta här på bloggen att jag hittat en fodervärd till Nina som jag flyger upp och hämtar i november. Allt känns så bra och den blivande fodervärden bor nära mig i Åkersberga och med min elmoppe tar det ca 5 minuter att åka dit...kan det bli bättre. Vill passa på och tacka er alla andra som hörde av sig och jag hoppas att ni hittar er efterlängtade kattunge. Kan också berätta för er som letar att Marie som har uppfödningen S*Maollichs har en kattunge till salu som blir 4 månader den 4 okt.


Önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

Av Lotta - 28 september 2012 12:48

Mina katter äter Royal Canins Exigent 35/30 sedan flera år men för ca 3 veckor sedan öppnade jag en ny 10 kg säck och plötsligt började de kräkas alla fem ca 1-2 ggr om dagen. Trodde att jag fått med mig något hem och att de smittade varandra men de var pigga och när de kräktes så var det en stund efter att de ätit så torrfodret hade inte riktigt luckrats upp. Efter 2 veckor så var jag till veterinär som sa åt mig att ge dom ett speciellt foder som ska lugna magarna i en vecka och helt plötsligt så slutade de kräkas. I onsdags så började jag ge dom Exigent igen och efter några timmar så kräktes Elliot, sedan var det Claras tur och därefter Cassis så då började jag misstänka fodret och tog genast bort det. Ringde RC och berättade allt och frågade om det kunde ha blivit något fel då de ätit detta torrfoder i flera år och fullkomligt älskar maten. De bad mig om produktionsnr och bad mig skicka in 1 dl så att de kan testa det. Idag så fick jag 2 presentcheckar på varsin 10 kg valfri säck. Och jag har nu beställt ett annat foder som ska vara bra för känsliga magar nu när tarmluddret kan vara lite skadat efter dessa kräkningar. De får nu fodret som jag köpte av veterinären och ingen mer har kräks. De var så trevliga på RC när jag ringde igår morse och tackade mig för att jag hörde av mig och jag hoppas att jag får ett svar på vad som var fel i denna säck och att mina katter kan äta denna sort längre fram när magarna mår bra.

Av Lotta - 25 september 2012 14:10

Vi beställde en ny soffa för 6 veckor sedan och idag kom den äntligen, killarna som kom tog bort allt emballage ute i trapphuset och bar in den på plats så jag fick stänga ute katterna på balkongen så att de inte skulle smita ut genom ytterdörren. Sedan när jag släppte in dom så måste de genast undersöka soffan och jag tror att den fick godkänt. En av föraren älskade katter så vi började prata katt och jag förstod att han kunde mycket om många raser...

 


Misstänker att min nya fäll kommer bli katternas nya sovplats...

 

Av Lotta - 24 september 2012 10:24

I år så har Sällskapet sibirisk katt 10-års jubileum och det firade vi i helgen på Eskilstuna Zoo. Vi var nästan 40 stycken som trotsade regnet, både uppfödare och sällskapsägare med samma intresse...den sibiriska katten. Vi startade med en lunch i lördags och därefter fick vi en guidad tur bland flera fantastiska kattdjur. Efter det så var vi lediga i några timmar och vi samlades i stugorna för att prata katt. På kvällen åt vi Italiensk buffe och fick sedan höra Eva Gunnarsson berätta historien om vår förening och hennes erfarenheter om Sibirisk katt. Nästa morgon var det en föreläsning av Ulrika Hermansson som var väldigt intressant, den handlade om avel och allt som kan hända. Sedan var det lunch och mera kattprat. När jag kom hem kl 19:30 var jag ganska slut men väldigt nöjd efter denna fantastiska helg, tack alla vänner för denna gång...alltid lika kul.


Jag hade tyvärr inte min kamera men jag fotade lite grann med mobilen, tyvärr är det spegelbilder och lite regndroppar så bilderna blev suddiga men jag lägger upp de ändå. Först är Pallas katten Benny som var så charmig...

 


Sedan lägger jag upp några ståtliga kattdjur...

               

Av Lotta - 18 september 2012 10:33

Igår fick jag nya bilder från Ninas uppfödare Sussie S*Busungarnas. På hennes hemsida kan man följa kattungarna vecka för vecka genom mamma Lilith berättelse....


 

 

 


Och en bild på Nina och hennes brorsa Lille Skutt...

 

Av Lotta - 11 september 2012 11:24

Jag kollade i pawpeds igår och blev väldigt förvånad då jag såg att av 12.401 sibiriska katter fanns det bara 24 registrerade med färgkoden SIB g 22...så Nina blir den 25:e. Hade ingen aning om att det fanns så få registrerade med den EMS koden.

Av Lotta - 7 september 2012 10:45

Nina har redan blivit 3 veckor och jag fick nya bilder igår kväll från hennes uppfödare Sussie S*Busungarnas


Här är Nina Kanin med sin bror Lille Skutt...

 

 


Lite lek med brorsan måste man ha, äkta syskonkärlek...


 


Och en sådan sötnos ligger en varmt om hjärtat...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards