S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under april 2014

Av Lotta - 29 april 2014 09:16

Georgia och Jasons kattungar ska få namn efter två designer eftersom jag tycker mycket om inredning. Honan får namnet Laura Ashley, jag tycker mycket om hennes romantiska stil. Och hanen får namnet Josef Frank, hans stil är klassisk och blir nog aldrig omodern.


Laura Ashley...

 


Josef Frank...

 


Ska försöka uppdatera hemsidan också så fort jag får tid.

Av Lotta - 28 april 2014 13:41

Jag vaknade kl 04:45 av att Georgia skrek till och jag skyndade mig ut i vardagsrummet där hon satt och slickade sig i rumpan. Jag tar upp henne och tittar mig runt om i rummet ifall hon ska ha fött någon unge och då hör jag hur det piper i svansen och ser då en unge som hänger. Vi går in i bolådan och ganska snart kommer en till, efter en stund så går vattnet och jag ser att det är förorenat. Efter en stund kommer en tredje som är en röd hane, tyvärr är han missbildad och klarar sig inte. De andra två är en hane tror jag som är svartmönstrad och en hona tror jag som är svart med mycket vitt. De föddes 4 dagar för tidigt, alltså på dag 61 men de har bra vikter på 98 & 108 gram...

Av Lotta - 27 april 2014 13:55

Idag är kattungarna en vecka och nu börjar ögonen öppnas hos Betty, Bambam. De här kattungarna är redan väldigt rörliga så att få till bra bilder är inte lätt.


Fred Flinta...

 


Wilma Flinta...

 


Barney Granit...

 


Betty Granit...

 


Bambam Granit...

 


Kullen...

 

Av Lotta - 26 april 2014 09:00

Nu på morgonen när jag gick in till kattungarna för att pussa, väga samt säga god morgon så såg jag att Betty öppnat ögonen, hon var alldeles tyst och vi tittade länge på varandra. Kattungarna är nu 6 dagar och vikterna ligger på 170-201 gram.

Av Lotta - 21 april 2014 09:59

Får jag presentera kullen Familjen Flinta....


Fred Flinta...

 


Wilma Flinta...

 


Barney Granit...

 


Betty Granit...

 


Bambam Granit...

 


Hade önskat att det blivit en liten Pebbles också men jag vill så gärna ha detta namntema.



Av Lotta - 20 april 2014 10:25

Nina & Ben (Pixel) kattungar har nu äntligen kommit, började fundera på om Nina ville behålla dom där inne men inatt på dag 68 kom dom. Nina hade det kämpigt med den första som låg i säte och hon kämpade i en timme med att försöka krysta ut den och det enda man såg var en svanstipp. Men kl 03:30 kom han ut och därefter kom de med en kvart emellan. Det blev 3 hanar och 2 honor.


En trött och lycklig mamma...


 

Av Lotta - 9 april 2014 09:20

Nu på morgonen har jag vägt Georgia och hon har ökat 196 gram mellan dag 35-42. Så enligt vägmetoden ska det vara 4 kattungar i magen. Tycker att hon börjar se lite tjock ut redan och hon trippar "vaggar" fram som en drottning.


Funderar på om Georgia och Nina kan känna att de båda är dräktiga för dom är oftast i samma rum och ligger med någon meter mellan sig. Nina är dock inte alls intresserad av bolådan jag ordnat för henne i tv-rummet men Georgia bäddar runt i den precis som det är hennes, hon vet ju vad det är till för.

Av Lotta - 8 april 2014 10:17

Idag är Nina på dag 56 och hon har ökat 1100 gram så vi får se om det blir 5 kattungar som jag tror, hon är lite tjockare på ena sidan så det verkar som det blir ojämnt antal..men jag kan ha fel. Nu väger varje kattunge mellan ca 70-80 g och har en längd på ca 11-12 cm, och nu har fostret päls med färg. Detta är ett foster på dag 48-60 ...

   


Georgia är nu på dag 41 och imorgon ska jag väga henne och se vad vägmetoden säger...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards