S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under mars 2011

Av Lotta - 31 mars 2011 08:57

Hipp hipp hurra för Kompositörerna idag, grattis på er 4-årsdag   

Tänk att det redan gått fyra år sedan min första kull föddes, det var en sen fredagskväll som Clara några dagar för tidigt hoppar upp i knät och jamar...då ser jag en fosterblåsa på väg ut. Det är lika fantastiskt varje gång man får vara med vid en kattförlossning men det är något speciellt vid sin egna första kull.


 

Av Lotta - 30 mars 2011 09:28

Igår var en sådan tråkig dag för det bara snöade & snöade men som tur är var det plusgrader så snön stannade inte kvar. Katterna bara sov så då passade jag på att plocka fram min flaska med kattmynta och sprayade några leksaker, det tog inte många sekunder så kom alla katterna utom Clara springande. Genast började dom gosa med leksakerna och sedan blev Alice helt "knäpp" och ålade runt på golvet som en orm...när jag sprayade så ramlade kattmynta på golvet och det var detta som Alice kände. Jag glömde helt bort kameran så det blev inga bilder men nu på morgonen fotade jag henne...


 

Av Lotta - 28 mars 2011 11:28

Idag är det måndag och en ny vecka har startat och som de sista veckorna blir man väckt kl 7 av att dom river & bilar ner gymnasiumskolan som ligger granne med mig. Det är en stor skola som under en lång tid haft problem med fukt & mögel och nu har dom rivit ner den men ännu är det inte riktigt klart. Sedan blir det väl oväsen när de bygger igen på platsen, har hört att det ska bli en stor sportanläggning ihop med vår gamla sporthall.


Trots oväsen tar Elliot det lugnt, ha en bra dag allesammans...


 

Av Lotta - 26 mars 2011 11:33

Fick en hälsning med bilder på Miss Montana som nu kallas för Issie...vad hon är lik sin mamma Cassis...


 

Av Lotta - 25 mars 2011 14:57

Denna helg hade jag tänkt åka till utställning och titta på alla vackra sibbar...bl.a Maries och min Nikita. Men min rygg mår inte alls bra så jag måste ändra mina planer, det finns ju inga bra sittplatser och det är kämpigt att gå runt i en utställningshall. Så denna helg ska jag bara ta det lugnt i soffan och lyssna på min nya ljudbok.


Jag och Alice (som hittat en fläck där solen skiner) önskar er alla en trevlig helg och lycka till alla som ställer ut i helgen...


 

Av Lotta - 24 mars 2011 10:37

Jag var inne på Lagerhaus hemsida och såg en sådan söt liten mjölkkanna i form av en katt. Den skulle jag gärna vilja ha men tyvärr har Lagerhaus sina butiker där jag inte brukar handla så vi får se om jag tar mig till någon.


 

De har även andra saker med katter på men dom blev jag inte lika sugen på.

 

 

 

Av Lotta - 23 mars 2011 11:00

Här kommer några nytagna bilder på Elliot, han talar nu ofta om att våren är på väg hit genom att sjunga vackert för oss trots att han är kastrat.


 

 

 

Av Lotta - 22 mars 2011 11:02

Min hobby är inte billig men den är värd varenda krona. Katterna & kattungarna ger mig så otroligt mycket, de finns där när smärtorna är jobbiga, alltid någon katt som gör mig sällskap i soffan på natten när jag är vaken och alla andra sover och framför allt ger dom mig en anledning till att stiga ur sängen på morgonen. Jag var inne och läste på Monicas redovisning av sin kattuppfödning och jag plockade fram alla mina kvitton. Resultatet blev -30.616 kr för år 2010...en dyr hobby som jag älskar    

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards