S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under januari 2010

Av Lotta - 31 januari 2010 11:17

Varje morgon när jag ska göra frukost så sitter Alice & Georgia på köksbänken och tittar på ifall jag ska ha skinka på smörgåsen, om skinkpaketet kommer fram så tittar dom på mig med sina bedjande ögon...vem kan låta bli att ge dom en liten bit...inte jag i allafall.

  

Av Lotta - 30 januari 2010 12:14

Nu är det nya klösträdet uppsatt och katterna är så nöjda, det är stadigt och jag fick det till ett superbra pris. Här på bilden har vi ännu inte satt upp stegen som ska vara mellan de två husen. Kattungarna var snabbt framme och kollade om det var okej.

  

Sedan blev det lite bus...

  

Och Stewart testade hängmattan...

  

Sedan myste Stewart och Tiffany en stund...

  

Tiffany blev till slut så trött...

  

Även Elliot gillade det nya trädet och la sig till ro i ett av husen...

  

Har idag uppdaterat hemsidan med nya 11-veckors bilder

Av Lotta - 29 januari 2010 10:33

Jag vann ju budgivningen på ett klösträd i lördags och i onsdags så stod DHL vid dörren med 2 paket...det gick verkligen fort. Katterna ligger gärna på kartongerna som står ouppackade i vardagsrummet...de vet nog att det är till dom. Så nu i helgen ska det sättas ihop och det gamla utslitna och solkiga trädet åker på soptippen, det är bara 3 år men väldigt använt av alla katter & kattungar.


Jag och Clara önskar er en trevlig helg!

  

Av Lotta - 28 januari 2010 09:19

Tiffany är en diamant som väger 128,51 carat. Den hittades år 1878 i Kimberley-gruvan i Sydafrika och hade då en råvikt på 287,42 carat. Diamanten köptes av juvelerarfirman Tiffany i New York och slipades i Paris med 90 fasetter till en vikt av 128,51 carat.


Tiffany Diamond här hemma väger 1518 g och är 10v + 5 dagar. Hon är ett charmtroll som spinner högt bara man tar i henne och hon söker sig gärna till mig i soffan för lite kel, det händer att jag vaknar på natten att hon ligger nära mig och spinner utan att jag klappat henne. Hur ska jag kunna släppa henne ifrån mig när det är dags för flytt???

  

Av Lotta - 27 januari 2010 09:48

Sancy är en diamant på 55,00 carat. Sancy lär ha burits av Karl den Djärve av Burgund (omkr.1470). År 1570 köptes den in av det franska sändebudet i Turkiet, Signeur de Sancy. Det finns många historier om diamanten Sancy varav många är uppdiktade. Idag finns Sancy i Louvren, Paris.


Min Sancy Diamond är en liten rund dunboll som idag väger 1458 g och är 10v + 4 dagar gammal. Hon är en snabb liten tjej som gärna hänger på när syskonen gör något bus eller leker. Och hon är söt som socker.

  

Av Lotta - 26 januari 2010 11:09

Stewart är en känd diamant på 120 carat. Den hittades vid Waldecks Plant am Waal år 1872 och vägde då 288,5 carat. Diamanten vägde 120 ct efter att ha slipats. Idag vet man ej var den finns.


Men här hemma har jag en alldeles egen Stewart Diamond som är en väldigt slipad kattunge som vet hur han ska göra för att ta sig dit han vill, med andra ord så är han överallt och har t.o.m lyckats ta sig upp på en smal hög byrå. Han väger idag 1703 g och är 10 v + 3 dagar gammal. Jag tror att han kommer att bli en stor kraftig hane som sin snygga pappa Odo och förhoppningsvis så får han träffa några honor när det är dags.

  

Av Lotta - 25 januari 2010 13:08

Efter vattengympan och telefonsamtal idag så lade jag mig i soffan för att vila en stund och det dröjde inte länge förrän mina små diamanter la sig på mattan...även små bustroll behöver en paus då och då   

  

Av Lotta - 24 januari 2010 09:08

Igår så tog jag mod till mig och registrerade mig på eBay & PayPal, hade sett ett klösträd som jag så gärna vill ha. Har väntat på att ett sådant i vitt skulle komma upp på Tradera men dom har bara funnits i grått, på Tradera har dom gått för mellan 1200-1500 kr.

Det var en minut kvar när jag la mitt maxbud på 51 euro och då ramlade det in 6 bud under denna tid från en person men hennes sista var 50 euro innan tiden gick ut...lite snopet för henne men jag blev väldigt glad   


Tack Sandra för att du hjälpte mig på telefonen med mina frågor!


Jag tror att katterna kommer att älska detta träd som är så högt att det går att spänna fast i taket upp till 270 cm, det vi har nu svajar löst sedan flytten.

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards