S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under augusti 2010

Av Lotta - 31 augusti 2010 09:40

Jag kommer ut i vardagsrummet och blir alldeles varm i hjärtat när jag ser tre av mina tjejer ligga tätt tillsammans...

  

Georgia fick inte plats utan fick ligga längre upp på fåtöljen och Elliot valde soffan...han är ju en stor kille som behöver plats...

  

Av Lotta - 30 augusti 2010 09:47

Åh vilket trist väder vi har här hemma, det regnar och är rätt kyligt. Men igår hade vi fint väder så jag och katterna njöt på balkongen, inglasningen gör ju att det blir så underbart varmt när solen ligger på. Jag tog några bilder på tjejerna som gjorde mig sällskap.


Cassis...

  

Georgia på sin favorit stol...

Clara...

   

Alice...

   

Och alla tjejerna...

     

Av Lotta - 29 augusti 2010 09:28

Nu löper de andra två honorna som också ska få träffa Ivan...ganska typiskt att dom börjar samtidigt. Så nu har jag tagit ett allvarligt snack med Alice att hon får inte börja löpa förrän nästa helg    


Så nu ligger hon i klösträdet med Georgia, hoppas att hon gör som matte säger...


  

Av Lotta - 27 augusti 2010 10:59

Katterna kräks ju då och då upp hårbollar och med lite tur hamnar dom på golvet men ibland blir det även på någon matta...inte så roligt. Men vår duktiga Clara går nästan alltid till en katt-toalett och spyr upp hårbollarna, tänk om dom andra katterna kunde göra likadant.


Idag är det fredag och jag & Clara önskar er alla en trevlig helg!

  

Av Lotta - 26 augusti 2010 10:43

Jag har ju gjort flera operationer de sista åren och alltid lyckats planera in mina kullar bra men undrar om jag ska lyckas även denna gång. Ska opereras v.37 och har därför tagit bort p-piller på Alice för 2,5 vecka sedan med förhoppning om att hon ska börja löpa nästa vecka så att hon får åka på parning hos Ivan, under dräktigheten får jag då tid att läka ihop...kan jag ha sådan tur även denna gång med mina planer?


Tog några bilder på Alice...

   

   

   


Och en bild på Alice & Cassis...

    

Av Lotta - 25 augusti 2010 10:22

Imorse hade jag fått en hälsning från Miss Virginia ur USA-kullen som numera kallas för Strössel. Hon var minst med sina 78 gram i födelsevikt och nu har hon blivit en stor dam. Fick även några bilder från i vintras som jag tänkte visa er men först en bild när hon var kattunge...


  


Sedan som vuxen...


  

  

Av Lotta - 24 augusti 2010 14:35

Nu har jag kammat, klippt & kammat Elliot och jag tror att alla tovorna är borta, nu gäller det att kamma minst morgon & kväll under tiden han fäller.


Mina andra katter har inte alls detta problemet, kan bli någon liten tova i kragen vid fällning men annars har dom lättskött päls, tänk hur olika det kan vara.


Cassis på balkongen...

  

Av Lotta - 23 augusti 2010 15:18

Idag har jag klippt bort några tovor igen på Elliot, förstår inte hur han kan få tovor så fort då jag kammar honom ofta. Jag passade på när han sov tungt och tog fram kam & sax men han är inte lättlurad för jag hann bara klippa bort en del innan han protesterade. Just nu har han börjat fälla sin tjocka päls som han haft hela varma sommaren, han har så mycket att det inte släpper från kroppen utan blir dessa jobbiga tovor...funderar faktiskt på att lejonklippa honom hos veterinär så att vi slipper denna kamp.


    

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards