S*Clarellis Sibbar

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Dessa tovor

Av Lotta - 23 augusti 2010 15:18

Idag har jag klippt bort några tovor igen på Elliot, förstår inte hur han kan få tovor så fort då jag kammar honom ofta. Jag passade på när han sov tungt och tog fram kam & sax men han är inte lättlurad för jag hann bara klippa bort en del innan han protesterade. Just nu har han börjat fälla sin tjocka päls som han haft hela varma sommaren, han har så mycket att det inte släpper från kroppen utan blir dessa jobbiga tovor...funderar faktiskt på att lejonklippa honom hos veterinär så att vi slipper denna kamp.


    

 
 
Sandra

Sandra

23 augusti 2010 15:31

Ja, det är inte kul med tovor...Det underlättade dock massor att klippa Allan under magen och i armhålorna. Funderar dock också på att klippa honom mer till nästa sommar.

http://www.freewebs.com/stravveallan

 
Heidi

Heidi

23 augusti 2010 16:11

Usch det där är så jobbigt. Samma problem med Marwin. Dock funkar det om vi borstar honom typ varannan dag.

http://kattfamiljen.se

 
Ingen bild

Monica

23 augusti 2010 17:30

Jag tampas med Tashas tovor och det är inte kul; hon har aldrig haft så mycket. Det började när hon kom hem från pensionatet då underpälsen blivit till stripiga tovor som jag trodde att jag skulle fixa. De små tovorna (som var så hårda att de inte gick att kamma ut) blev snabbt till större, hårdare tovor och jag tappade kontrollen helt. Nu håller jag på och klipper då och då - när hon vill. Försöker ta lite varje dag så ska de snart vara borta, hoppas jag.

 
Marinettes

Marinettes

23 augusti 2010 19:30

Vad jobbigt ni har och vilken tur jag haft hittills som sluppit stora och hårda tovor. Amandha har aldrig haft några tovor hennes päls är av det korta slaget, Ellen och Bonny har väl inte haft någon riktig vinterpäls ännu men jag kan tänka mig att deras pälsar kan komma att bli toviga om man inte ser upp eller ner kanske?????!!!!!

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

23 augusti 2010 22:08

Tovor är inte kul! :( Sakhi o Dolce får lätt tovor. En kompis till mig tipsade om att använda nålsprättaren och den är helt underbar till tovor! :)

Elliot är sååå snygg på kortet! Vill bara ge honom en stor puss. ♥

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

 
Lena

Lena

23 augusti 2010 23:31

Så fin han är din Elliot..
Prova att köpa en tovutredare/tovskärare.. Vet inte om de heter så men jag skaffade en sån då jag hade hund. De är så bra. Jag ska leta reda på en bild om du vill det. De skär igenom tovorna och sen kan man lättare kamma ut dem. Värt att prova och då kanske du slipper ett lejon i huset.

Kram Lena och Kågesibbarna som tack och lov är utan tovor

http://www.miramilaia.se

Lotta

24 augusti 2010 14:50

Jag ska köpa en sådan, hoppas att det finns i min djuraffär här hemma.

 
Ingen bild

Ingrid N

24 augusti 2010 13:46

Elliot är ju vacker med sin långa päls. Har han kortare på vintern? Måttligt med tovor här ännu men hårfällningen har börjat och lite sura blir katterna om jag luggas i någon liten tova.
Hälsningar Ingrid.
www.isrosen.se

Lotta

24 augusti 2010 14:49

Elliot har kortare päls på vintern och Clara är likadan, tycker synd om dom på sommaren när dom har så vansinnigt mycket päls.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 26 januari 2015 13:31

Jag har tappat lusten att blogga som ni märker, behåller bloggen vilande ifall jag ändrar mig i framtiden. Men ni kan följa mig, mina katter & kattungar på Instagram Clarellis där jag lägger ut bilder nästan dagligen. ...

Av Lotta - 2 januari 2015 11:27

Idag är Morticia på dag 42 och enligt vägmetoden mellan v 5 och v 6 skall det vara 3 kattungar i magen...vi får se om det stämmer när det är dags ...

Av Lotta - 12 december 2014 13:15

Idag är det 21 dagar sedan Morticia hade dejt med Mio och den var lyckad för nu har Morticia hallontuttar. Så nu väntar vi kattungar runt den 25 januari och det ser jag fram emot då vi haft det rörigt här hemma sista månaderna med renovering som börj...

Av Lotta - 19 november 2014 12:45

Morticia löper så idag ska hon få åka på kärleksdejt och jag hoppas att kärlek uppstår mellan henne och Mio. Om parningen tar så blir det kattungar i slutet av januari. ...

Av Lotta - 5 november 2014 10:44


Igår var jag och HCM-testade Morticia och hennes hjärta såg fint ut så nu inväntar vi löp och då ska hon få träffa Mio. Förhoppningsvis uppstår kärlek och vi får kattungar i början av nästa år.   ...

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards