S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under september 2011

Av Lotta - 30 september 2011 09:56

Idag ska vi hämta hem Alice från Nikita och jag hoppas verkligen att parningen blev lyckad så att vi får kattungar i början av december, om tre veckor vet jag om Alice är dräktig.


Jag och Clara önskar er alla en underbar helg...


 

Av Lotta - 29 september 2011 10:10

Fick en liten rapport igår kväll om att fodervärden inte sett någon parning men att det låg små hårtussar i rummet. Och att de plötsligt hört ett skrik och när de tittar in i rummet så låg Alice och rullade runt, jag hoppas att det var en lyckad parning. Hoppas att kärlek uppstått mellan de två och att de fortsätter tills vi hämtar hem henne i morgon.

Av Lotta - 28 september 2011 09:53

Igår kväll lämnade vi Alice och jag fick då hälsa på Marie S*Maollichs söta kattungar som snart ska flytta hemifrån. De kattungarna och IT-kullen har samma pappa och även hon fick en cremesmoke som är ovanligt bland sibbarna. Sedan kändes det så tomt att komma hem nu när kattungarna har flyttat och Alice på parning. Undrar om Alice och Nikita blivit vänner ännu och om Nikita fixar detta då Alice är den första honan han träffar, tur att hon har varit med förr. Bara att vänta tills man får rapport från Nikitas fodervärd, håll tummarna!

Av Lotta - 27 september 2011 09:46

Igår på förmiddagen så började Alice att löpa och hela kvällen har hon kuttrat framför Elliot fast han är kastrat. I kväll åker vi med henne till Nikita där hon får stanna några dagar, jag hoppas att kärlek uppstår och att vi får kattungar i början av december.


 

Av Lotta - 26 september 2011 20:05

Idag har jag även fått en hälsning från Index och hans nya familj, han kallas numera för Maxim. Allt har gått bra och han är den myskillen som han var här hemma. En bild på honom när han var mindre...


 

Av Lotta - 26 september 2011 09:38

Som jag skrev igår så testade jag mitt nya Photoshop 9 som har en hel del nya saker för mig. Jag skulle väldigt gärna lära mig att fixa till bilder ordentligt och funderar på att köpa 10 timmars kursen på dvd. Men jag lekte lite med bilder och först blev det en bild på Clara som ser sig själv i en vattenspegel...


 


Sedan testade jag olika ramar, här är det Alice, tyvärr blev det svart bakgrund här på bloggen...


Sedan testade jag att skugga, här med Cassis...

 


Och att sätta på olika applikationer på Georgia...

 


Stansa ut mönster på Georgia...

 


Göra en skiss på Elliot...

 


Och mig själv i popkonst...

 


Av Lotta - 25 september 2011 18:04

Har idag fått en hälsning från Unix / Cesar och hans nya ägare, även där har det gått bra och han har funnit sig tillrätta i sitt nya hem...härligt att höra.


En bild när han var liten...


    

Av Lotta - 25 september 2011 09:41

Jag har köpt Photoshop Elements 9, förut hade jag 6 och denna 9 har en del nya saker man kan göra med bilder...ska bara lära mig dom. Har ju ingen "bruksanvisning" utan får testa mig fram genom att leka med bilder. Jag tycker att Moderskeppet är en bra sida, han Mattias är pedagogisk. Hittade även en sida där nyheterna stod ang 9 och den finns HÄR. Så nu vet ni vad jag ska göra denna söndag.


En bild på Alice som jag hoppas ska börja löpa snart...


 

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards