S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under september 2010

Av Lotta - 29 september 2010 17:43

Idag har jag varit på återbesök efter operationen och tagit bort stygnen, det var en hel del då jag är opererad i ryggen, sidan och magen.


Och i kväll får jag trevlig besök av S*Busungarnas Sussie och S*Milliefiores Anna-Lena som ska övernatta här innan de far vidare nedåt landet. Tänk vad vi uppfödare reser långt bara för att göra bra parningar.

Av Lotta - 28 september 2010 13:12

Jag blir sakta bättre och bättre, kan sitta upp lite längre stunder och i dag när solen skiner har jag suttit på balkongen med katterna...blir så varmt där att man kan sitta i t-shirt.


Och nu är ordningen återställd här hemma för jag har fått tillbaka min sängkompis Alice som alltid ligger vid mina fötter.

Av Lotta - 27 september 2010 16:35

Nu har Alice kommit hem igen efter dejten med Ivan, nu blir det låånga veckor innan jag kan se om parningen tagit....i såfall blir det kattungar i slutet av november.

Av Lotta - 25 september 2010 12:49

Har precis fått ett samtal från Camilla att kärlek   uppstått och att Alice & Ivan parat sig...och under samtalet fick jag även höra ett vrål   

Av Lotta - 25 september 2010 10:20


Jag hade fått en hälsning från Napoleon under tiden jag låg på sjukhuset...det är sådana mejl från utflyttade kattungar som gör att man får lite extra energi...bästa medicinen eller hur   


  

Av Lotta - 24 september 2010 10:17

Jag köpte min flaska (borttagen länk) och jag beställde den på torsdagen innan jag åkte till sjukhuset och via mejl kom besked att den kommit på måndagen så det är snabb leverans.

Av Lotta - 24 september 2010 09:04

Innan jag opererades så läste jag på ett kattforum om ett kosttillskott som heter "Masterpet Dunderkur", den skulle vara bra av flera orsaker men främst att den hjälpt honor att komma i löp. De uppfödare som testat berättade att deras honor börjat löpa på tredje dagen...vilket kan vara en ren tillfällighet men jag kände att jag måste testa detta på Alice som inte ville komma igång.


Jag beställde den och i tisdags hämtade min son ut flaskan och vi gav Alice första dosen och sedan fick hon andra i onsdags och igår på tredje dagen började hon löpa...dunderkur eller en tillfällighet??? Denna flaska ska jag vårda med omsorg och den kan jag även ge till katterna om de behöver av andra orsaker.


Så nu åker Alice till Ivan och jag hoppas att kärlek uppstår så att det blir kattungar här igen i slutet av november.


Så här står det på flaskan...


"Kosttillskott som ger blank päls på ca 3 veckor. Även använt för ökat immunförsvar, urinsten hos kastrerade hankatter, vid klåda, eksem och magproblem. Dessutom av uppfödare för ökad fertilitet."

Av Lotta - 23 september 2010 09:26

Jag har inte fått tillbaka mina krafter efter operationen och jag kan bara halvligga upp i sängen så det blir inte många inlägg här på bloggen denna vecka. 


Men jag måste berätta vad som hände när jag kom hem från sjukhuset, ytterdörren öppnades och när jag ropade så kom alla katterna springande utom Alice som är mattes katt...det är bara jag som gäller och det är i mitt knä hon ska ligga. Fick höra att hon bara legat i eller under min säng då jag var borta och endast kommit när det var dags för mat.


Jag la mig i sängen och alla de andra katterna låg bredvid mig och jag ropade på Alice men hon kom inte alls. Efter ca två timmar hoppade hon upp i sängen och har sedan dess inte lämnat mig utan går jag upp till köket eller toaletten följer hon med...precis som om hon är rädd att jag ska försvinna igen.


Alice   ...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards