S*Clarellis Sibbar

Alla inlägg under juli 2010

Av Lotta - 31 juli 2010 10:18

Måste visa en bild som jag tog på Napoleon igår. Det var min dotter som ropade att jag skulle komma och titta bakom soffan, där låg Napoleon och sov. Han hade hoppat i en korg som jag har med lite leksaker och jag hade även lagt ner vågen där. Han sov så sött i vågen...tänk om han var lika stilla när det var dags för vägning...


  

Av Lotta - 30 juli 2010 10:26

Idag är det fredag igen och snart är det helg   


Ska nog ha lite pälsvård idag och använda furminatorn igen på Clara & Elliot, förstår inte att dom har så mycket päls men så är dom ju kastrater. Sedan måste det bli kloklippning på alla katterna, ni ska höra hur Napoleon låter då...han är en tuff & kavat kille men när det är dags för kloklippning så vrider han sig och jamar högt.


Jag och Alice önskar er alla en trevlig helg...

  

Av Lotta - 29 juli 2010 13:50

Idag fick jag besök från Nya Zeeland, min klasskamrat från skoltiden är i Sverige nu ett par veckor och hälsar på, hon flyttade till Nya Zeeland för 25 år sedan och det är säkert 20 år sedan vi senast sågs. Åh vad roligt det var att få träffas igen och hon var sig lik...varken hon eller jag har åldrats under dessa år   


Det var första gången hon träffat på sibiriska katter och det kanske inte är så konstigt för vad jag vet så finns det bara en uppfödare där.


Här hemma bara regnar det och katterna sover...

  

Av Lotta - 28 juli 2010 15:00

Idag har jag och min äldsta dotter varit i Täby Centrum och shoppat och nu när vi kom hem så var Napoleon full av bus...han är ett riktigt energiknippe.


Så här fint poserade han i morse innan vi åkte...

  

Av Lotta - 27 juli 2010 12:38

Dom som har varit hemma hos mig vet att jag gillar väggtexter, har en på insidan av ytterdörren och en i sovrummet. För ett par veckor sedan såg jag en text som var så bra att jag bara måste beställa den, har funderat länge var jag skulle sätta den men inte kunnat bestämma mig. Nu har min andra dotter flyttat alla sina saker och vi har fått ett arbets / gästrum och där har jag nu satt upp texten. Tyvärr syns inte sista ordet "gudomligt" i silver så bra på bilden som den gör i verkligheten.


Tänkvärt eller hur...

  

Av Lotta - 27 juli 2010 10:35

Idag får Napoleon besök igen av sin nya matte & husse och det har hänt en del sedan dom var här sist...nu börjar han bli en stor kille. Här ligger han och vilar med mamma Cassis så att han orkar leka när dom kommer...

  

Av Lotta - 26 juli 2010 10:57

Här hemma händer ingenting, alla bara sover...både katter & barn. Jag har ingenting att göra men sådana dagar behöver man...har dock  surfat runt i olika web-shop för att hitta olivgröna grytlappar & kökshanddukar men inte hittat några fina...någon som har ett tips?


Den enda som var vaken när jag tog fram kameran var Elliot så dagens bild blir på "husets kung"...

  

Av Lotta - 25 juli 2010 11:35

Idag är Napoleon 10 veckor gammal och väger 1463 gram.


Tyvärr blev bilderna som jag tog imorse mörka då vädret är så dåligt, jag saknar solen. Har uppdaterat hemsidan men lägger in en extra bild här på bloggen.


Napoleon, en liten tiger...

  

Presentation


Clarellis Sibbar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

S*Clarellis Gästbok

Sibiriska bloggar

PicBadge

Besökare


Skapa flashcards